Στρατός, διάστημα και ευαισθησία
Είδος: First Person Shooter (FPS)
Πλατφόρμα: Microsoft Windows, Xbox
Ανάπτυξη: Legend Entertainment
Μηχανή γραφικών: Unreal Engine 2
Σειρά παιχνιδιών: Unreal
Παίκτες: Single Player, Multiplayer (ανενεργό αυτή τη στιγμή)
Ημερομηνία κυκλοφορίας:
Microsoft Windows:
Βόρεια Αμερική, 3
Φεβρουαρίου, 2003
Ευρωπαϊκή Ένωση: 7
Φεβρουαρίου, 2003
Ιαπωνία: 19 Μαρτίου, 2004
Παγκόσμια: 17 Μαρτίου,
2008 (Steam)
Xbox:
Βόρεια Αμερική: 10
Φεβρουαρίου, 2004
Ευρωπαϊκή Ένωση: 23
Απριλίου, 2004
Χώρα Προέλευσης: Ηνωμένες
Πολιτείες Αμερικής (Η.Π.Α.)
Προτεινόμενες Απαιτήσεις:
Λειτουργικό Σύστημα: Windows XP/Vista/7/8/10
Επεξεργαστής: Intel Pentium
3 ή AMD Athlon
1.2 GHz ή καλύτερος
Μνήμη RAM: 384 GB ή περισσότερο
Σκληρός δίσκος: 3 GB ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: NVIDIA GeForce3 64 MB ή ATi 8500 ή καλύτερη
Κάρτα ήχου: Κάρτα ήχου συμβατή με Windows (ΝVIDIA nForce ή άλλη κάρτα – μητρική
πλακέτα που να περιέχει το Dolby Digital Interactive Encoder απαιτούμενο για Dolby Digital ήχο
DirectX: DirectX έκδοση 8.1 ή υψηλότε
Σύνδεση στο διαδίκτυο: Καλωδιακή ή DSL γραμμή συνιστάται
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
CD-ROM Drive ταχύτητας 8Χ
Ψηφιακά μέσα: Διαδικτυακό κατέβασμα,
CD-ROM
Μερικά λόγια για τον σπουδαίο Αμερικανό δημιουργό, Bob Bates
Ο Bob Bates
είναι ένας εξαιρετικός ανεξάρτητος δημιουργός και σχεδιαστής video games, προγραμματιστής,
σεναριογράφος, παραγωγός, επικεφαλής στούντιο, εκτελεστικό μέλος σε πολυεθνικούς
εκδότες και ανεξάρτητος σύμβουλος. Γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1953.
Ο ίδιος είναι πολυβραβευμένος και έχει παραγάγει ιστορικά
και διακεκριμένα adventure games
και όχι μόνο. Έχει από το 1986 πλάσει και συμμετάσχει σε παραγωγές πάνω από 40
βιντεοπαιχνιδιών! Τα περισσότερα από αυτά είναι adventure και text adventure.
Παραμένει πολύ ενεργός όλα αυτά τα χρόνια και μάλιστα
κατάφερε να δημιουργήσει ολομόναχος ακόμα ένα text adventure του 2017 ονόματι, Thaumistry: In Charm’s Way. Το οποίο σκοπεύω να παίξω
μεταξύ άλλων του ίδιου δημιουργού. Αυτός είναι ο πιο πρόσφατος καρπός των κόπων
του. Είναι ένας πολύ ταλαντούχος και πολυπράγμων – πολύπλευρος άνθρωπος τον
οποίο σέβομαι και θαυμάζω απεριόριστα. O Bob Bates επιμελήθηκε το σενάριο, τους
διαλόγους, τους χαρακτήρες και γενικά τα περισσότερα πράγματα που αφορούν το Unreal 2: The Awakening. Είναι μία από τις
καλύτερες δουλειές του σύμφωνα με την Wikipedia (δείτε εδώ το άρθρο για τον Bob Bates).
Για μένα τρεις είναι οι μεγάλοι δημιουργοί των adventure games: Ο Bob Bates, ο Benoit Sokal και ο Ragnar Tornquist, με σειρά
μεγαλύτερου θαυμασμού και εκτίμησης. Όμως ο Bob Bates φαίνεται να είναι ο πιο παραγωγικός και εργατικός από τους
3. Ο Benoit Sokal
έχει φτιάξει 6 δικά του παιχνίδια, ο Ragnar Tornquist 6 ενώ ο Bob Bates
πάνω από 40!
Έχω παρακολουθήσει μία μεγάλη παρουσίαση της δουλειάς του κυρίου Bates στο YouTube (δείτε εδώ) και μου έκανε πολύ καλή
εντύπωση. Σκέφτηκα ότι ο κύριος Bates
είναι ένας ευγενέστατος, χαρούμενος, ευχάριστος, πολύ ελκυστικός (σαν ενέργεια
και προσωπικότητα αλλά και σαν εξωτερική εμφάνιση) και ήρεμος άνθρωπος που
είναι εξαιρετικά δημιουργικός και έχει πολλά να πει και να μας δώσει. Μεγάλη
εντύπωση μου έκαναν τα πολύ λαμπερά, φωτεινά και έξυπνα γαλανά του μάτια.
Ακολουθούν διάφορες δηλώσεις του ίδιου του Bob Bates από υλικό που έχω
μαζέψει γι’ αυτόν:
·
Ο Bob Bates έχει δηλώσει σε αυτή
την πρόσφατη σχετικά συνέντευξή του ότι θα ήθελε να πει πως το πιο σημαντικό πράγμα σε ένα videogame είναι το σενάριο.
Ωστόσο ομολόγησε ότι το πιο ουσιώδες για ένα οποιοδήποτε βιντεοπαιχνίδι είναι
το να λειτουργεί πολύ καλά χωρίς bugs και εκνευριστικές δυσλειτουργίες και επίσης να έχει καλό gameplay. Σε αυτό, προσωπικά,
δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τον σοφό αυτόν δημιουργό.
·
Κάθε δημιουργός videogames οφείλει
να μάθει από την αρχή την τέχνη του. Και να συνεχίζει να μαθαίνει μέσα στο
χρόνο που περνάει και όσο αλλάζει η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Πρέπει οι
πλαστουργοί να παίζουν πολλά παιχνίδια και να δουλεύουν σκληρά. Θέλει πολλή
δουλειά για να φτιάξεις ένα παιχνίδι. Και άλλη τόση για να μείνεις στο χώρο
μέσα στα έτη που περνούν.
·
Όταν είσαι συγγραφέας και κατασκευαστής δεν
ξεκουράζεσαι στην πραγματικότητα ούτε και στις διακοπές σου. Πάντοτε σκέφτεσαι
και είσαι συνεχώς σε δημιουργική διαδικασία. Ή όταν διαβάζεις κάτι ή βλέπεις
μια ταινία και πάλι ποτέ δεν αναπαύεσαι.
·
Ο Bob Bates έχει δηλώσει ότι είναι δημιουργός και όχι έμπορος. Όταν το
άκουσα αυτό αμέσως ανέβηκε ψηλά στην εκτίμησή μου αυτός ο άνθρωπος.
·
Ο κύριος Bates προέρχεται από μία φτωχική οικογένεια των 8 παιδιών. Ο
ίδιος λέει πως πάντα ήθελε να γίνει συγγραφέας. Σύντομα όμως συνειδητοποίησε,
όπως πολύ απλά λέει και ο ίδιος ότι σαν γραφιάς δεν θα μπορούσε να φάει. Έτσι,
βρήκε τη δημιουργική διέξοδο του σεναριογράφου και σχεδιαστή videogames. Και μέσα από σκληρή δουλειά
προχώρησε πολύ και καθιερώθηκε ως ένας επιτυχημένος επαγγελματίας.
·
Ο Bob Bates έχει διαβάσει τον Αριστοτέλη και πολλά πράγματα από την
αρχαία ελληνική γραμματεία. Οι περισσότεροι μορφωμένοι δυτικοί άνθρωποι
διαβάζουν και μελετούν συστηματικά τους αρχαίους έλληνες σοφούς. Μόνο εμείς οι
Έλληνες που είμαστε οι απόγονοί τους δεν τους μελετούμε καθόλου ούτε καν στα
Πανεπιστήμια.
·
Ο κύριος Bates φαίνεται από τις ομιλίες του ένας πολύ συγκροτημένος και
δημιουργικός άνδρας.
·
Όσον αφορά τους διαλόγους στα βιντεοπαιχνίδια ο Bob Bates έχει πει: Είναι λάθος
οι διάλογοι να μοιάζουν με αληθινούς. Λόγω του ότι στον καθημερινό, προφορικό
λόγο υπάρχουν πολλές παύσεις και ασάφειες. Οι διάλογοι των videogames πρέπει
να είναι σύντομοι, σαφείς, ακριβείς και πάντοτε στην ουσία του εκάστοτε
θέματος. Με λίγα λόγια πρέπει να είναι Λακωνικοί. Και όπως έλεγαν και οι
αρχαίοι μας πρόγονοι, «Το Λακωνίζειν εστί Φιλοσοφείν.»
·
Στον ελεύθερό του χρόνο ο Bob Bates είτε παίζει βιντεοπαιχνίδια,
είτε βλέπει ταινίες. Αλλά πολύ περισσότερο διαβάζει πολλά βιβλία.
·
Ο Bob Bates έχει παίξει πολλά παιχνίδια που κι εγώ τα έχω τελειώσει
στην παιδική – εφηβική μου ηλικία, όπως το πρώτο Half – Life, το Abe’s Oddysee και η θρυλική σειρά Duke Nukem. Και αυτά ήταν μερικά
από τα games που έκαναν εντύπωση και στους δυο μας και που τα θυμόμαστε
με νοσταλγία.
·
Σύμφωνα με τον Bob Bates, όταν ένα παιχνίδι
προσπαθεί να πει μια ιστορία, αυτό αναπόφευκτα σημαίνει ότι το game θα
είναι αρκετά γραμμικό. Εντούτοις ο ίδιος υποστηρίζει ότι υπάρχει η χρυσή τομή
μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών ανοικτού κόσμου (Open world ή sandbox) και των γραμμικών (linear). Επίσης μας λέει ότι
αυτό είναι ένα δίλημμα που πάντα θα υπάρχει στα videogames. Παλιά και καινούργια.
Ο Bob Bates είναι
ένας άνθρωπος που έχει το χάρισμα να πλάθει τόσο κωμικά όσο και δραματικά
σενάρια. Κάτι που είναι σπάνιο και δείχνει ότι έχει μεγάλη γκάμα ικανοτήτων.
Εισαγωγή – Σενάριο
Θυμάμαι καθαρά ότι είχα δει το εξώφυλλο της θήκης του
παιχνιδιού και σκηνές από το βιντεοπαιχνίδι σε σπίτι ενός φίλου. Ο οποίος είχε
τότε, την εποχή που είχε πρωτοβγεί το Unreal 2 ένα PC πολύ δυνατό. Πολύ ισχυρότερο του δικού μου καβουρδιστηρίου
που είχα εκείνη την περίοδο! Θυμάμαι ότι είχα ζηλέψει που δεν μπορούσα κι εγώ
να παίξω αυτό το παιχνίδι. Οι εικόνες που είδα με είχαν εντυπωσιάσει πάρα πολύ.
Αλλά ήταν αδύνατον να παίξω κι εγώ το Unreal 2 στον υπολογιστή – μπακατέλα που είχα τότε!
Μετά από πολλά χρόνια λοιπόν βρήκα το Unreal 2 στο GOG. Και αφού διάβασα κάποιες κριτικές
χρηστών το τσίμπησα για τη συλλογή μου. Είχα βεβαίως προηγουμένως σαν παιδί
τελειώσει το Unreal Gold που
με είχε εντυπωσιάσει πολύ κυρίως σαν gameplay, γραφικά και ήχος. Ο τίτλος του παιχνιδιού, Unreal 2: The Awakening σημαίνει
σε ελεύθερη μετάφραση, Το εξωπραγματικό: Το ξύπνημα.
Είναι ένας έξοχα ακριβής τίτλος που ταιριάζει γάντι με το
σενάριο του βιντεοπαιχνιδιού αυτού. Όταν δείτε τον τερματισμό αμέσως θα
καταλάβετε με λίγη σκέψη, όπως κι εγώ κατανόησα το πόσο εύστοχη είναι αυτή η
ονομασία.
Το σενάριο του Unreal 2 έχει ως εξής: Βρισκόμαστε στο μακρινό, διαστημικό μέλλον
της ανθρωπότητας. Το ακριβές έτος δεν αναφέρεται στο παιχνίδι. Η ανθρωπότητα
βρίσκεται σε πόλεμο με άλλες διάφορες διαστημικές δυνάμεις.
Είστε ο John Dalton.
Ένας έγχρωμος αφροαμερικανός πρώην πεζοναύτης και νυν αστυνομικός που περιπολεί
ήσυχες και χωρίς δράση περιοχές του διαστήματος. Παλιότερα ο John ανήκε στο
σώμα των πεζοναυτών αλλά λόγω του ότι παρέβη διαταγές ανωτέρων του στρατιωτικών
τον απέβαλαν από αυτό. Ο John λατρεύει τη στρατιωτική ζωή και παίρνει τη δουλειά του πολύ
στα σοβαρά.
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το ότι ο Bob Bates που
δημιούργησε τους χαρακτήρες επέλεξε έναν αφροαμερικανό για βασικό ήρωα και
πρωτοστάτη. Αν και ο κύριος Bates είναι λευκός. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν είναι φυλετιστής ο
άνθρωπος και μπράβο του γι’ αυτό. Αφού η Αμερικάνικη κοινωνία είναι φοβερά
ρατσιστική, ειδικά με τους μαύρους και όχι μόνο.
Ο John Dalton είναι ένας πολύ τίμιος και καλός άνθρωπος που δυσκολεύεται
πολλές φορές να πράξει το στρατιωτικό του καθήκον. Ειδικά όταν οι διαταγές που
έχει έρχονται σε κόντρα με την δική του προσωπική ηθική.
Μαζί του στο σκάφος θα είναι οι 3 φίλοι του: Ο κατασκευαστής
και γνώστης των όπλων Isaak,
ο εξαίρετος πιλότος Ne’Ban και
η ευαίσθητη, πολύ όμορφη, σοβαρή, εργατική και σέξι ειδικός πληροφοριών Aida. Μία από τις ομορφότερες
κοπέλες που έχω δει ποτέ σε βιντεοπαιχνίδι. Οι χαρακτήρες του Unreal 2 είναι ρεαλιστικότατοι με
πλούσιο backstory και είναι όλοι τους γλυκείς και αξιαγάπητοι.
Ο εξωγήινος χοντρούλης πιλότος του σκάφους σας TCA Altantis, Ne’Ban είναι γλυκύτατος και πολύ προσφιλής.
Έχει πάντα μια καλή και έξυπνη κουβέντα να πει για όλους τους φίλους του.
Το σενάριο του Unreal 2 έχει να κάνει με πολλά πράγματα. Πρώτα απ’ όλα με το πώς
ξεπερνάμε τους φόβους μας. Μας δείχνει πώς μπορεί οι πρωταγωνιστές να είναι
ευαίσθητοι και να έχει ο κάθε ένας από αυτούς κάτι το οποίο πρέπει να παλέψει
για να ξεπεράσει. Κάποιον προσωπικό φόβο ή ενοχή.
Είναι ένα περίπλοκο, πρωτότυπο, ώριμο και αριστοτεχνικά
δοσμένο στόρι για τη φιλία, το θάρρος, το καθήκον, την ευαισθησία και την
εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων. Μετά από κάθε δύσκολη αποστολή υπάρχει η
ανακούφιση και η χαρά ότι η ιστορία εξελίσσεται και πάει παρακάτω.
Στο Unreal
2 υπάρχουν πολύ λίγα κείμενα σε αντίθεση με το παλαιότερο Unreal Gold. Το τελευταίο
παρουσίαζε το στόρι μέσω γραπτών ημερολογίων κυρίως νεκρών χαρακτήρων. Στο Unreal 2 η υπόθεση
παρουσιάζεται μέσω διαλόγων. Αυτό σίγουρα θα ανακουφίσει πολλούς παίκτες
παιχνιδιών δράσης. Το Unreal
2 είναι πολύ διαφορετικό game σε σχέση με το Unreal Gold. Είναι πιο γλυκό και
πιο ώριμο παιχνίδι συνολικά.
Ο Bob Bates δήλωσε ότι με το Unreal 2 ήθελε να φτιάξει ένα σενάριο πολύ καλύτερο και
περιπλοκότερο από εκείνο το απλοϊκό του Unreal Gold. Και σίγουρα τα
κατάφερε περίφημα. Επίσης, ο κύριος Bates έχει πει ότι είναι πολύ σημαντικό
γι’ αυτόν να δημιουργεί στους παίκτες το αίσθημα ότι νοιάζονται για τους
πρωταγωνιστές. Αυτό το επιτυγχάνει στο μέγιστο βαθμό στο Unreal 2.
Το Unreal
2 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον shooter με πολλά στοιχεία από adventure. Ένα αληθινά σπάνιο μείγμα αρίστης ποιότητας. Λόγω του σεναριογράφου
Bob Bates που
έχει φτιάξει κυρίως πάρα πολλά adventure games.
Γραφικά – Ήχος
Τα γραφικά του τίτλου ακολουθούν την τελευταία λέξη της
τεχνολογίας της εποχής του 2003. Μοιάζουν να είναι τουλάχιστον 2 χρόνια μπροστά
από το έτος που πρωτοκυκλοφόρησε το παιχνίδι. Πρόκειται για γραφικά πλούσια σε
λεπτομέρειες, απόλυτα λειτουργικά και με ζωηρά, έντονα χρώματα που
συνεπαίρνουν.
Οι καιρικές συνθήκες: ήλιος, όξινη βροχή και χιόνι είναι
υπέροχα δοσμένες. Οι ουρανοί αναπαριστούν πλανήτες και ιπτάμενα ζώα με πολύ
όμορφο τρόπο αν και δεν είναι τόσο εντυπωσιακοί όσο οι αενάως κινούμενοι
ουρανοί του Unreal Gold.
Ωστόσο, σε σχέση με τους εντελώς ψεύτικους ουρανούς που βλέπουμε στα FPS games των
τελευταίων χρόνων είναι η μέρα με τη νύχτα.
Το εφέ με τον κέρσορα του ποντικιού που αλλάζει σχήμα όταν
τον κινείτε και που μοιάζει με φουτουριστικό σπαθάκι είναι υπέροχο και δεν το
έχω ξαναδεί σε άλλο βιντεοπαιχνίδι.
Το στήθος της κούκλας Aida κουνιέται όταν εκείνη περπατάει ή
αναπνέει. Ένα θαυμάσιο εφέ πολύ εντυπωσιακό για τα δεδομένα της εποχής του
τίτλου. Συνάμα τα πρόσωπα των NPCs ανοιγοκλείνουν κανονικότατα τα μάτια και κουνάνε τα χείλη
και τα φρύδια τους όταν μιλούν. Και ο συγχρονισμός των χειλιών με την ομιλία
είναι πολύ καλός. Τα physics
του Unreal 2 είναι
εκπληκτικά! Είναι απόλαυση αλλά και πίκρα να βλέπεις τον πρωταγωνιστή ή τους
εχθρούς του να πεθαίνουν με άπειρους τρόπους από τα πυρά.
Τα πτώματα των πολέμιών σας εξαφανίζονται γρήγορα αφού
πέσουν στο έδαφος με ένα πολύ ωραίο εφέ σταδιακού σβησίματος. Αλλά μένουν τα
όπλα τους ή πολλές φορές κάποιο power up ώστε να το δείτε και να το τσακώσετε!
Στο Unreal
2 υπάρχει βία και διαμελισμοί αλλά δεν μου φάνηκε προσβλητική σε καμία
περίπτωση. Ούτε υπάρχουν σκηνές βασανιστηρίων που πολλούς παίκτες τους ταράζουν
και τους ενοχλούν πολύ συμπεριλαμβανομένου και του υποφαινόμενου.
Τα μοντέλα των όπλων είναι εντελώς φουτουριστικά και δεν
αντιστοιχούν σε πραγματικά στρατιωτικά ή αστυνομικά όπλα της εποχής μας. Είναι
πολύ καλοσχεδιασμένα και φαίνονται στιλπνά και όμορφα.
Τρυφερά, μικρά και όμορφα πλασματάκια κυκλοφορούν στο σκάφος
TCA Atlantis της
ομάδας σας. Τα λένε Seagoats,
τράγοι του νερού δηλαδή! Προκαλούν μπελάδες όπου πάνε αλλά είναι γλυκύτατα και
τρισχαριτωμένα!
Αν ανεβάσετε στο μέγιστο την ποιότητα των γραφικών μέσω των options, να ξέρετε ότι θα
καθυστερούν πολύ περισσότερο τα ήδη χρονοβόρα και βαριά loading. Κάτι που συμβαίνει σε πολλά games και
ειδικά τα πιο παλιά.
Η οθόνη δράσης του παιχνιδιού είναι πλήρης και τα στοιχεία
ελέγχου είναι τοποθετημένα πολύ διακριτικά στις επάνω γωνίες της οθόνης, δεξιά
και αριστερά. Όταν έχετε χαμηλό αριθμό πυρομαχικών στο γεμιστήρα αναβοσβήνει η
μπάρα clip. Clip σημαίνει
γεμιστήρας. Πολύ προχωρημένη λειτουργία για τα δεδομένα του 2003.
Τα πολλά βίντεο του Unreal 2 είναι φτιαγμένα με την μηχανή γραφικών του ίδιου του
παιχνιδιού και δεν είναι pre – rendered.
Η ποιότητά τους όμως είναι θαυμάσια. Η αναπαράσταση της φωτιάς και των εκρήξεων
είναι περίφημη. Επίσης εντυπωσιακή είναι και η εμφάνιση ζημιάς σε τοίχους και
αντικείμενα στο χώρο από τα όπλα σας.
Στο Unreal
2 υπάρχουν πολλά όπλα. Το καθένα με το δικό του ξεχωριστό και πολύ όμορφο
στοχάκι στην οθόνη. Είναι εύκολο να ξεχωρίσετε τα όπλα μεταξύ τους είτε από την
εμφάνισή τους είτε από το στοχάκι όπως προείπα. Κάτι τέτοιο δεν είναι τόσο
εύκολα εφικτό σε άλλα FPS.
Ας δούμε και τον ήχο. Η μουσική του παιχνιδιού αποτελείται
από 33 κομμάτια μεγάλης διάρκειας. Το είδος τους είναι μάλλον Ambient και
πολλά από αυτά έχουν ηρεμιστικές ιδιότητες. Πέρα από το κομμάτι που ακούγεται
όταν ανοίγετε το Unreal
2 XMP Multiplayer. Το οποίο είναι
επικό και πένθιμο και είναι εντυπωσιακό, τα υπόλοιπα μουσικά στοιχεία του
παιχνιδιού δεν μου άφησαν κάποια ισχυρή μνήμη στο μυαλό. Μολονότι συνοδεύουν
ευχάριστα τη γρήγορη δράση του παιχνιδιού. Η μουσική του Unreal 2 αλλάζει ανάλογα αν υπάρχει
κίνδυνος τριγύρω σας ή τα πράγματα είναι ήρεμα. Κάτι που υπήρχε στα παλιά
κυρίως παιχνίδια και είναι πολύ ωραίο.
Τα ηχητικά εφέ είναι σπουδαία και πολύ πλούσια. Δημιουργούν
οπωσδήποτε πολύ υποβλητική, απόκοσμη και τρομακτική ατμόσφαιρα. Οι ηθοποιοί
έχουν σε γενικές γραμμές μπάσες ή βραχνές φωνές και αποδίδουν πιστά και καλά τα
συναισθήματα της κάθε περίστασης. Η φωνή του πρωτοστάτη John Dalton ακούγεται
πολύ μπάσα και αντρίκια και ακόμα και η φωνή της γλυκύτατης Aida είναι και
αυτή βαθιά, σοβαρή και αξιοπρεπής.
Οι διάλογοι ακούγονται δυνατά και καθαρά. Τα κείμενα των
διαλόγων, γραμμένα από το χέρι του «μάγου» Bob Bates είναι θαυμαστής ποιότητας, σύντομα,
σαφή, ακριβή και ελκυστικά. Σε κάνουν να θέλεις να τα δεις και να τα μάθεις όλα
σχετικά με τους πρωταγωνιστές! Η γραμματοσειρά των κειμένων είναι πολύ θελκτική,
φαίνεται κάπως παιδική αν και είναι σχετικά μικρή.
Συνολικά, τόσο τα γραφικά όσο και ο ήχος του Unreal 2 κινούνται σε πολύ
υψηλά επίπεδα και θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς από εσάς.
Gameplay – Χειρισμός
Ο χειρισμός του Unreal 2 είναι από τους πιο απλούς, εύκολους και λειτουργικούς
που έχω δει σε FPS games.
Ακριβώς επειδή ο John Dalton κινείται αργά στο χώρο, λόγω της βαριάς προστατευτικής
στολής που φοράει θα πρέπει να αξιοποιήσετε το διπλό άλμα. Και πώς λειτουργεί
αυτό; Απλά πατήστε γρήγορα 2 φορές ένα από τα πλήκτρα κίνησης (πάνω, κάτω,
δεξιά, αριστερά) και τότε ο πρωταγωνιστής θα κάνει ένα μεγάλο σάλτο προς την
κατεύθυνση που δώσατε εντολή.
Το διπλό άλμα είναι πολύ χρήσιμο αν θέλετε να αποφύγετε τις
βολές των εχθρών σας ή γενικά να ξεφύγετε από κάποιον πιο γρήγορο από εσάς
αντίπαλο. Και υπάρχουν πολλοί τέτοιοι στο Unreal 2. Το γεγονός της βραδείας κίνησης του βασικού ήρωα είναι
το μόνο αρνητικό στοιχείο που δυσκολεύει στην πράξη το gameplay του Unreal 2. Αν και το όλο
ζήτημα αυτό είναι στην ουσία μικρολεπτομέρεια.
Στο παιχνίδι υπάρχουν και στοιχεία τρόμου όπως γιγαντιαίες
αράχνες που σας επιτίθενται βγάζοντας αηδιαστικούς και αποκρουστικούς ήχους. Αν
έχετε εντομοφοβίες δείτε το σαν μία καλή ευκαιρία να ξεπεράσετε τους φόβους
σας. Εγώ έχω έντονη αραχνοφοβία και εντομοφοβία από παιδί. Όμως λόγω των όπλων
που σας δίνει το Unreal
2 θα αισθανθείτε πιο ισχυρός απέναντι στους φόβους σας γιατί θα ξέρετε ότι
μπορείτε με ευκολία να εξοντώσετε τις αράχνες αυτές.
Ωστόσο αν φοβάστε υπερβολικά και πιστεύετε ότι δεν θα τα
καταφέρετε να κατανικήσετε τον φόβο σας τότε μην παίξετε το συγκεκριμένο
βιντεοπαιχνίδι. Μολονότι καλό είναι κανείς να ξεπερνάει τους φόβους του και να
προχωράει πάρα πέρα. Άλλωστε, ένα παιχνίδι είναι μοναχά και όχι η
πραγματικότητα.
Τα όπλα του Unreal
2 είναι πολλά, ενδιαφέροντα και ισχυρά. Συνάμα, έχουν λειτουργία δεύτερης βολής
(alternate fire).
Κάτι που συνέβαινε σε όλα τα shooters της παλιάς εποχής. Αν θέλετε να σκαρφαλώσετε κάπου, κρατήστε
πατημένο το πλήκτρο του άλματος και ο πρωταγωνιστής θα κάνει το λεγόμενο mantle.
Το Unreal
2 όταν ξεκινάει να τρέχει πολλές φορές ανοίγει σε μικρό παράθυρο και όχι σε
πλήρη οθόνη. Αυτή είναι μία μικρή δυσλειτουργία που εύκολα διορθώνεται. Αν
συμβεί κάτι τέτοιο, κάντε κλικ με το ποντίκι σας στο ανοιχτό παράθυρο του
παιχνιδιού και πατήστε ταυτόχρονα Alt και Enter στο πληκτρολόγιό σας. Έτσι θα μπείτε αμέσως σε πλήρη οθόνη.
Το Unreal
2 υποστηρίζει αναλύσεις οθόνης μέχρι και 1920Χ1080 κανονικά χωρίς να μπλέξετε
με ειδικές ρυθμίσεις. Το Unreal
2 δεν αφήνει τους παίκτες να διακόψουν τα cinematics. Κάτι που ενδέχεται να ενοχλήσει κάποιους από εσάς.
Εμένα προσωπικά δεν με πείραξε καθόλου αυτό.
Οι πίστες των αποστολών είναι μεγάλες σε έκταση και αυτό
λόγω του ότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε αρχικά για PC. Αυτό είναι πάντα πλεονέκτημα για ένα
παιχνίδι αφού τα PC είναι πάντα πιο ισχυρά και δίνουν περισσότερες δυνατότητες
από τις κονσόλες.
Το Unreal
2 είναι άριστα οργανωμένο από κάθε πλευρά. Εντούτοις το μόνο που δεν μου άρεσε
καθόλου είναι η οθόνη των save.
Οι διαθέσιμες θέσεις για να σώσετε είναι λίγες για την συνολική διάρκεια του
συγκεκριμένου παιχνιδιού (εμένα μου πήρε γύρω στις 15 ώρες να το ολοκληρώσω).
Μόνη λύση που υπάρχει είναι να αποθηκεύετε πάνω στα ήδη
αποθηκευμένα από ένα σημείο και μετά. Και επιπροσθέτως δεν υπάρχει κάποια μικρή
εικόνα ώστε να βλέπετε τι φορτώνετε κάθε φορά. Παρόλα αυτά υπάρχει ένδειξη της
ημερομηνίας και ώρας παρμένη από το ρολόι του υπολογιστή σας, κάτι που
διευκολύνει κάπως την κατάσταση.
Στο Unreal
2 υπάρχουν τόσο αμυντικές αποστολές, στις οποίες θα πρέπει να οργανώσετε έξυπνα
την άμυνά σας εναντίον των εισβολέων. Όσο και αποστολές εξερεύνησης στις οποίες
θα αναλάβετε πιο επιθετικό ρόλο.
Όταν πατάς το πλήκτρο που σου δείχνει τα objectives της
καθεμιάς αποστολής. Τα οποία ανανεώνονται και αλλάζουν σε πραγματικό χρόνο, το
παιχνίδι κάνει αυτόματα παύση για να μπορείτε να τα διαβάσετε με την ησυχία σας.
Χωρίς να ανησυχείτε ότι όσο διαβάζετε θα σας σκοτώσει κάποιος αντίπαλος.
Το Unreal
2 είναι ένα videogame που ακολουθεί την παλιά μόδα των power ups όπως
medkits. Και όχι το να
πρέπει να καλύπτεστε από τα εχθρικά πυρά όταν έχετε πληγωθεί για να επιστρέψει
η υγεία σας σε κανονικά επίπεδα όπως στα σύγχρονα FPS games. Επίσης πρέπει να
ψάχνετε πολύ καλά τις πίστες για τυχόν health packs, energy shields και πολύτιμα πυρομαχικά για τα όπλα σας. Όσο πιο καλά
εξερευνάτε τις περιοχές του παιχνιδιού τόσο πιο καλά εξοπλισμένοι θα είστε για τις
δύσκολες μάχες που σας περιμένουν.
Και μιας και μιλάμε για όπλα, αυτά έχουν πολύ ευφάνταστα και
πρωτότυπα ονόματα – παρατσούκλια, όπως θα σας τα λέει ο ειδικός επί των
πολεμοφοδίων, Isaak.
Η τεχνητή νοημοσύνη των πολέμιών σας είναι υψηλή. Τρέχουν
σαν παλαβοί από δω και από κει και καλύπτονται έξυπνα ή πέφτουν κάτω στο έδαφος
για να μην τους πετύχετε. Οι εχθροί σας έχουν στο οπλοστάσιό τους ισχυρά όπλα
κάτι που τους κάνει πολύ επικίνδυνους. Τα δικά σας όπλα δεν διαφέρουν πολύ από
αυτά των πολεμίων σας. Τα reload των διαφόρων όπλων είναι σε γενικές γραμμές αρκετά γρήγορα,
κάτι που διευκολύνει και επιταχύνει το gameplay.
Κατά την τελευταία μάχη με το τεράστιο εξωγήινο μεταλλαγμένο
φρικιό, αφού δεχτεί αρκετά από τα πυρομαχικά σας θα χάσει από το ένα του χέρι
το πανίσχυρο όπλο του. Εσείς θα πρέπει απλά να το σηκώσετε από το πάτωμα και να
αποτελειώσετε το φοβερό κτήνος. Η τελική αυτή μάχη είναι σχετικά εύκολη.
To Unreal
2 έχει κάποια κοινά στοιχεία με το Unreal
Gold, όπως το διαστημικό περιβάλλον και τους σκληροτράχηλους πολεμιστές Skaarj. Αλλά το σενάριο, οι
χαρακτήρες και όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς καινούργια λόγω του ότι τα
επιμελήθηκε ο μοναδικός Bob Bates.
Με το XMP multiplayer του Unreal
2 δεν θα ασχοληθώ καθόλου αν και το έτρεξα φυσικά διότι είναι εντελώς νεκρό
αυτή την στιγμή. Πάντως απ’ ότι έχω μάθει από κριτικές χρηστών είχε τη φήμη ενός
από τα καλύτερα multiplayer games της εποχής του.
Ο συγκλονιστικός τερματισμός του Unreal 2 με έκανε να δακρύσω και να
κλάψω από θλίψη, στεναχώρια αλλά και μία γλυκιά αίσθηση ανακούφισης και
δικαίωσης για τον πρωταγωνιστή, John Dalton.
Είναι ένα από τα πιο δυνατά φινάλε που έχω δει μέχρι τώρα. Με πολύ έντονη
συναισθηματική φόρτιση.
Επίλογος
Το Unreal
2: The
Awakening είναι ένα αληθινά πολύ καλοφτιαγμένο FPS game που
όμως έχει σενάριο που μοιάζει με adventure, αφού το τελευταίο το έχει επιμεληθεί ο περίφημος
δημιουργός βιντεοπαιχνιδιών και συγγραφέας Bob Bates. Είναι το Unreal
2 τόσο καλό παιχνίδι που το μόνο αρνητικό (αν και είναι μικρολεπτομέρεια) που
εντόπισα είναι η αργή κίνηση του πρωταγωνιστή, John Dalton στο
χώρο. Ακόμα και αυτό όμως δικαιολογείται αφού ο τελευταίος φοράει μία βαριά
προστατευτική στολή και άρα η αργή κίνηση φαίνεται φυσιολογική.
Το στόρι του Unreal
2 είναι έντονο, δραματικό, πρωτότυπο και με στοιχεία χιούμορ διάσπαρτα. Τα
γραφικά και ο ήχος είναι εξαιρετικά και στέκονται πολύ καλά και σήμερα. Ο
χειρισμός από τους πιο απλούς και λειτουργικούς. Και το gameplay αξιόλογο
με ένα ελάχιστο ψεγάδι, αυτό της αργής κίνησης του πρωτοστάτη.
Αξίζει λοιπόν με τα χίλια για μένα να ασχοληθεί κανείς με
ένα μικρό διαμαντάκι όπως το Unreal
2. Έχει πολλές ώρες ψυχαγωγίας να προσφέρει και η ποιότητά του είναι έξοχη.
Καλή σας διασκέδαση!
Θετικά
·
Πρωτότυπο και δυνατό σενάριο
·
Εκπληκτικά γραφικά
·
Αξιόλογος ήχος
·
Ξεκούραστος και λειτουργικός χειρισμός
·
Ο παίκτης νοιάζεται πολύ και δένεται με τους ξεχωριστούς
ήρωες
·
Πολλά και πρωτότυπα όπλα της διαστημικής εποχής
·
Υποστηρίζει FullHD ανάλυση οθόνης από την αρχή
·
Είναι άριστα οργανωμένο από κάθε πλευρά
·
Μεγάλες σε έκταση πίστες
·
Υψηλή τεχνητή νοημοσύνη
·
Έντονη συναισθηματική φόρτιση
Αρνητικά
·
Αργή η κίνηση του πρωταγωνιστή στον χώρο
·
Χρονοβόρα loading
·
Η οθόνη των save/load
No comments:
Post a Comment