Unreal Gold: Return to Na Pali

Πιο κλασικό First Person Shooter δεν γίνεται!




Είδος: First Person Shooter (βιντεοπαιχνίδι βολών πρώτου προσώπου)
Πλατφόρμα: Microsoft Windows PC
Πλατφόρμες ψηφιακής διανομής: GOG, Steam
Ανάπτυξη: Legend Entertainment, Epic Games
Εκδότης: GT Interactive
Παίκτες: Single player, Cooperative, Multiplayer
Σειρά βιντεοπαιχνιδιών: Unreal
Μηχανή γραφικών: Unreal Engine
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 31 Μαΐου 1999
Χώρα Προέλευσης: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Μουσικοσυνθέτες: Alexander Brandon, Michiel van den Bos 
Ελάχιστες Απαιτήσεις:
Λειτουργικό Σύστημα: Windows XP/Vista/7/8/10
Επεξεργαστής: 1 GHz
Μνήμη RAM: 256 MB
Σκληρός δίσκος: 650 MΒ ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: 3D συμβατή με DirectX 9
DirectX: 9.0c
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
Ηλικιακή ταξινόμηση: 15+ [ELSPA], M [ESRB]
Ψηφιακά μέσα: Διαδικτυακό κατέβασμα, DVD-DL, CD-ROM


Λίγα λόγια για την Legend Entertainment και τον Bob Bates


Η εταιρεία που ανέπτυξε το Return to Na Pali λέγεται Legend Entertainment και είχε ιδρυθεί από τους Bob Bates (δείτε εδώ τον προσωπικό του ιστοχώρο) και Mike Verdu. Ο πρώτος, είναι ένας σπουδαίος ανεξάρτητος δημιουργός και σχεδιαστής video games, προγραμματιστής, σεναριογράφος, παραγωγός, επικεφαλής στούντιο, εκτελεστικό μέλος σε πολυεθνικούς εκδότες και ανεξάρτητος σύμβουλος. Γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1953.

Ο ίδιος είναι πολυβραβευμένος και έχει παραγάγει ιστορικά και διακεκριμένα adventure games και όχι μόνο. Έχει από το 1986 πλάσει και συμμετάσχει σε παραγωγές πάνω από 40 βιντεοπαιχνιδιών! Τα περισσότερα από αυτά είναι adventure και text adventure.

Παραμένει πολύ ενεργός όλα αυτά τα χρόνια και μάλιστα κατάφερε να δημιουργήσει ολομόναχος ακόμα ένα text adventure του 2017 ονόματι, Thaumistry: In Charms Way. Το οποίο σκοπεύω να παίξω μεταξύ άλλων του ίδιου δημιουργού. Αυτός είναι ο πιο πρόσφατος καρπός των κόπων του. Είναι ένας πολύ ταλαντούχος και πολυπράγμων – πολύπλευρος άνθρωπος τον οποίο σέβομαι και θαυμάζω απεριόριστα. Αυτόν τον καιρό παίζω το πολύ καλό First Person Shooter του 2004, Unreal 2: The Awakening, του οποίου το σενάριο έχει γράψει εξολοκλήρου ο Bob Bates. Είναι μία από τις καλύτερες δουλειές του σύμφωνα με την Wikipedia (δείτε εδώ το άρθρο για τον Bob Bates).

Για μένα τρεις είναι οι μεγάλοι δημιουργοί των adventure games: Ο Bob Bates, ο Benoit Sokal και ο Ragnar Tornquist, με σειρά μεγαλύτερου θαυμασμού και εκτίμησης. Όμως ο Bob Bates φαίνεται να είναι ο πιο παραγωγικός και εργατικός από τους 3. Ο Benoit Sokal έχει φτιάξει 6 δικά του παιχνίδια, ο Ragnar Tornquist 6 ενώ ο Bob Bates πάνω από 40!

Έχω παρακολουθήσει μία μεγάλη συνέντευξη στο YouTube του Bob Bates (δείτε εδώ) και μου έκανε πολύ καλή εντύπωση. Σκέφτηκα ότι ο κύριος Bates είναι ένας χαρούμενος, ευχάριστος και ήρεμος άνθρωπος που είναι εξαιρετικά δημιουργικός και έχει πολλά να πει και να μας δώσει. Δεν είμαι σίγουρος αν ο Bob Bates επιμελήθηκε το σενάριο του Return to Na Pali αλλά πάντως η εταιρεία που εκείνος ίδρυσε έφτιαξε το συγκεκριμένο παιχνίδι.


Εισαγωγή – Σενάριο


Είχα παίξει και τελειώσει όταν ήμουν παιδί το βασικό παιχνίδι Unreal. Ήταν ένα εκπληκτικό game που με είχε συναρπάσει σαν σύνολο. Τα γραφικά του ήταν πραγματικά απίστευτα, εκπληκτικά και πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή τους. Και ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα εντυπωσιάζουν και τώρα.

Το Unreal μού είχε αφήσει πολλές μνήμες στο μυαλό που δεν έσβησαν ποτέ, όσα χρόνια και αν πέρασαν. Ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα εκείνης της χρονικής περιόδου. Θυμόμουν τους απίστευτους, μαγευτικούς ουρανούς του με τις 2 και 3 στρώσεις γραφικών επάνω τους. Θυμόμουν τα απολύτως επιβλητικά κτίρια, την ρεαλιστικότατη αναπαράσταση των πλανητών στον ουρανό. Τις υπέροχες λίμνες με τα ψάρια, τους πολυάριθμους και πανέξυπνους εχθρούς, το πολύ εθιστικό gameplay, αλλά και το ενδιαφέρον σενάριο.

Στην πορεία του Unreal θυμάμαι τότε που το έπαιζα ότι άρχισα να λυπάμαι, να νοιάζομαι και να θέλω να προστατεύσω την καλοσυνάτη και βασανισμένη φυλή των Nali από τους δαιμονικούς, τραμπούκους πολέμιούς  τους.

Είναι ένα κλασικό και ουσιαστικά αθάνατο παιχνίδι. Και παίζει σε σύγχρονους υπολογιστές χάρη στο Steam και το GOG. Αυτό που δεν ήξερα όταν έπαιζα ως μικρός το Unreal είναι ότι μετά από ένα χρόνο περίπου από την κυκλοφορία του βασικού τίτλου, είχε κυκλοφορήσει το πολύ καλό expansion pack, Return to Na Pali.

Πριν από λίγα χρόνια αποφάσισα να αγοράσω το Unreal Gold πακέτο από το GOG για να μπορέσω να παίξω το add-on pack του 1999, Return to Na Pali που δεν είχα την χαρά να το απολαύσω ως παιδάκι. Τα 2 παιχνίδια: Unreal και Unreal: Return to Na Pali, απαρτίζουν το Unreal Gold πακέτο του Steam και του GOG.

Το σενάριο του βασικού παιχνιδιού Unreal έχει ως εξής: Είσαι ένας ή μία κρατούμενη (μπορείτε να επιλέξετε το φύλο σας καθώς και την όλη εξωτερική σας εμφάνιση μεταξύ πολλών ανθρώπινων μοντέλων) μέσα σε ένα μεταγωγικό σκάφος με το όνομα Vortex Rikers που μεταφέρει φυλακισμένους σε μακρινούς πλανήτες εκτός της Γης. Το κωδικό σας όνομα είναι, κρατούμενος/η 849.

Καθώς το σκάφος σάς μεταφέρει στο διάστημα, ένας άγριος και ανεξερεύνητος πλανήτης ονόματι Na Pali σας έλκει με δύναμη προς την επιφάνειά του. Το σκάφος σας πέφτει πάνω στο έδαφος του πλανήτη και ακινητοποιείται. Ο πλανήτης αυτός κατοικείται από την πολύ ειρηνική, ευγενική και φιλική προς εσάς φυλή των Nali. Τα πλάσματα αυτά μοιάζουν με ανθρώπους αλλά έχουν τέσσερα χέρια και προσεύχονται πολύ συχνά. Επίσης έχουν την δυνατότητα να τηλεμεταφέρονται μέσω του διαλογισμού που κάνουν τακτικά.

Όμως, επάνω στον φοβερό αυτό πλανήτη υπάρχει και μία άλλη φυλή. Ένα γένος ανθρωποειδών – ερπετών σκληροτράχηλων πολεμιστών, οι Skaarj. Πρόκειται για ένα είδος μπρούτων αλλά με πολύ εξελιγμένα όπλα. Οι τελευταίοι υποδούλωσαν τους πασιφιστές Nali για να τους κλέψουν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές των Tarydium. Ένα ορυκτό με έντονο μπλε χρώμα και ισχυρές ιδιότητες.

Το σενάριο του πρώτου Unreal παρουσιάζεται στον παίκτη μέσω σύντομων γραπτών ημερολογίων ή και βιβλίων που θα μπορείτε να διαβάζετε μέσα από τον Universal Translator (παγκόσμιος μεταφραστής). Τα ημερολόγια τα έχουν νεκροί άνθρωποι που προσπάθησαν όπως κι εσείς να δραπετεύσουν από τον πλανήτη και που θα τους συναντήσετε στο game. Τα βιβλία ανήκουν στους συμπαθέστατους ιθαγενείς Nali και περιγράφουν τον άνισο και άδικο αγώνα εναντίον των διαβολικών κατακτητών τους, των Skaarj.

Το στόρι του Return to Na Pali έχει ως εξής: Ο/η Prisoner 849 κατάφερε να βρει ένα ξένο σκάφος και να αποδράσει στο διάστημα από τον αφιλόξενο πλανήτη Na Pali. Δεν περνάει σχεδόν καθόλου καιρός έως ότου τον ανακαλύπτει ένα ανθρώπινο διαστημόπλοιο, το UMS Bodega Bay. Αφού μαθαίνουν την ταυτότητα του/ης, τον/την αναγκάζουν (πολύ εκβιαστικά) να επιστρέψει στον βάρβαρο πλανήτη Na Pali. Με σκοπό να ανακαλύψει τι απέγινε το σκάφος επονομαζόμενο UMS Prometheus (Προμηθέας δηλαδή, ήρωας της αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας που πήρε τη φωτιά από τους θεούς και την έδωσε στους ανθρώπους και τιμωρήθηκε πολύ σκληρά από τον Δία γι’ αυτή του την πράξη).

Αφού φτάσει στο σημείο του κατεστραμμένου διαστημοπλοίου, ζητείται από τον κρατούμενο/η 849 να βρει κάποια αρχεία που αφορούν σε έρευνες για εξελιγμένα όπλα. Σε αντάλλαγμα, οι άνθρωποι του UMS Bodega Bay, υπόσχονται στον/στην ταλαιπωρημένο κρατούμενο την ελευθερία του και ένα ασφαλές ταξίδι πίσω στη Γη.

Η μεγάλη διαφορά μεταξύ του Unreal 1 και του Return to Na Pali είναι ότι στο δεύτερο η υπόθεση παρουσιάζεται στον παίκτη όχι μόνο μέσω κειμένων. Αλλά και διαμέσου μονολόγων – ημερολογιακών ομιλιών στο τέλος των περισσοτέρων αποστολών – πιστών, τις οποίες κάνει ο/η πρωταγωνιστής/ρια. 

Συμπερασματικά, το σενάριο του Return to Na Pali και κατ’ επέκταση του Unreal Gold σαν σύνολο είναι απλό και δεν αποτελεί την κινητήρια δύναμη του παιχνιδιού. Επιπλέον είναι απαισιόδοξο και σκοτεινό. Ο τερματισμός, θυμάμαι του πρώτου Unreal με είχε απογοητεύσει και στεναχωρήσει πολύ τότε. Αντίθετα, όπως θα δούμε παρακάτω το ίδιο το gameplay είναι αυτό που κλέβει την παράσταση, κάνει το παιχνίδι εθιστικό και σε τραβάει να το παίξεις μέχρι τέλους.


Γραφικά – Ήχος


Πρώτα απ’ όλα αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι τη μηχανή γραφικών του Unreal και των μετέπειτα games της σειράς Unreal την έχουν χρησιμοποιήσει πάμπολλα άλλα παιχνίδια. Αφού ήταν πολύ επιτυχημένη.

Τα γραφικά του Return to Na Pali είναι ίδια με του πρώτου Unreal της Epic Games. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ήταν 10 χρόνια και βάλε μπροστά από την εποχή τους. Τα πάντα στο Return to Na Pali εντυπωσιάζουν. Από το σχεδιασμό των όπλων, μέχρι τις πολύ πλούσιες λεπτομέρειες στο κάθε τι που αναπαριστάται. Στ’ αλήθεια κάθεσαι και τα χαζεύεις με την ώρα.

Μπορείτε να ρυθμίσετε το παιχνίδι ακριβώς στα μέτρα σας μέσω των options. Π.χ. να επιλέξετε το στοχάκι που θα βλέπετε στην οθόνη σας ή να αλλάξετε την εμφάνιση του HUD (Heads Up Display).

Αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι ότι το Unreal Gold δεν υποστηρίζει τυπικά τις σύγχρονες οθόνες όπως αυτές που είναι FullHD και έχουν ανάλυση 1920Χ1080. Όμως αυτό είναι κάτι που εύκολα μπορείτε να το διορθώσετε μέσω του αρχείου Unreal.ini, που βρίσκεται στον υποφάκελο System στον φάκελο εγκατάστασης του παιχνιδιού σας στον σκληρό σας δίσκο.

Ανοίξτε το Unreal.ini με το Σημειωματάριο (Notepad) των Windows. Βρείτε την κεφαλίδα [WinDrv.WindowsClient]. Εκεί που γράφει FullscreenViewportX=****, σβήστε τους αριθμούς που έχει και βάλτε την οριζόντια ανάλυση της οθόνης σας, π.χ. 1920. Και εκεί που γράφει FullscreenViewportY=****, σβήστε και πάλι τα νούμερα και βάλτε την κάθετη ανάλυση της οθόνης σας, π.χ. 1080. Αποθηκεύστε τις αλλαγές που κάνατε και κλείστε το αρχειάκι Unreal.ini. Υποστηρίζονται αναλύσεις 4Κ και 2Κ και γενικότερα παραπάνω από την 1920Χ1080 με την μικρή αυτή τροποποίηση.

Μία πολύ ωραία λεπτομέρεια είναι ότι τα πτώματα των εχθρών σας τα τριγυρίζουν μύγες λίγο μετά τον θάνατό τους. Δεν θυμάμαι να το έχω δει σε άλλο παιχνίδι κάτι τέτοιο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στο Unreal Gold δίνει ρέστα! Στο παιχνίδι υπάρχουν ακρωτηριασμοί και μπόλικο αίμα. Άρα σαν παιχνίδι είναι βίαιο και κάπως σκληρό.  Οι κάλυκες που απορρίπτουν τα όπλα σας είναι πολύ καλοσχεδιασμένοι και μένουν στο έδαφος για λίγα δευτερόλεπτα πριν εξαφανιστούν.

Αν δεν κάνω λάθος, τα βίντεο του Return to Na Pali είναι φτιαγμένα με την ίδια τη μηχανή γραφικών του τίτλου και δεν είναι pre rendered. Υπάρχουν δύο βασικά βιντεάκια, ένα το εισαγωγικό και ένα το βίντεο του τερματισμού.

Το Return to Na Pali διαθέτει πλούσια χρώματα. Τα μοντέλα των αντιπάλων σας είναι πολύ καλοσχεδιασμένα, όπως καλοφτιαγμένο είναι το κάθε τι στον τίτλο αυτό. Παρόλα αυτά, αν πυροβολήσετε κάποιο αντικείμενο ή τοίχο στον περιβάλλοντα χώρο, δεν θα δείτε να γίνεται κανένα σημάδι. Η απόδοση της φωτιάς και των εκρήξεων είναι έξοχη ακόμα και αν τη συγκρίνουμε με τα σημερινά δεδομένα.

Συνάμα δεν υπάρχουν καιρικές συνθήκες ακόμα και σε παγωμένες πίστες όπου θα έπρεπε να πέφτει χιόνι. Δεν είμαι σίγουρος αν η τεχνολογία για την αναπαράσταση καιρικών συνθηκών υπήρχε την εποχή εκείνη οπότε συγχωρώ αυτή την έλλειψη στο παιχνίδι. Τα physics και το animation γενικότερα του Return to Na Pali είναι πολύ καλά για εκείνη την εποχή. Οι αντίπαλοι πετάγονται ψηλά και προσγειώνονται ομαλότατα όταν τους χτυπάτε με τα όπλα σας.

Τη μουσική του Return to Na Pali έχουν γράψει οι πολύ καλοί συνθέτες, Alexander Brandon και Michiel van den Bos. Ο οποίοι έχουν συνθέσει συνεργατικά και τη μουσική του βασικού παιχνιδιού Unreal.

Πλην όμως η μουσική του Return to Na Pali δεν φτάνει σε ποιότητα την περίφημη μουσική του πρώτου Unreal και τα περισσότερα κομμάτια που παίζουν είναι αδιάφορα, με 2 – 3 εξαιρέσεις. Οι μονόλογοι του/της πρωταγωνίστριας/η στο τέλος κάθε πίστας και στο αρχικό βίντεο δυστυχώς δεν ακούγονται πολύ καθαρά αλλά με λίγη προσοχή καταλαβαίνει κανείς τα περισσότερα από αυτά που λέγονται.

Η έκδοση του GOG έχει πολλά σοβαρά προβλήματα με τον ήχο και όχι μόνο. Tα οποία όμως μπορούν να διορθωθούν αν επεξεργαστείτε και πάλι με το σημειωματάριο των Windows το αρχείο Unreal.ini, το οποίο βρίσκεται στο φάκελο System εκεί όπου έχετε εγκαταστήσει το παιχνίδι στον σκληρό σας δίσκο.

Πιο συγκεκριμένα, ο ήχος του Unreal Gold στην έκδοση του GOG κάνει πολλά παράσιτα όταν τρέξετε το παιχνίδι. Αυτό όμως μπορεί να διορθωθεί με 2 απλές κινήσεις: Ανοίξτε το Unreal.ini με το Notepad των Windows. Βρείτε την επικεφαλίδα [Galaxy.GalaxyAudioSubsystem]. Κάτω από αυτήν την κεφαλίδα υπάρχει μία γραμμή που γράφει “Latency=40”. Σβήστε το αρχικό νούμερο και γράψτε τη θέση του =80. Αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας στο αρχείο του σημειωματαρίου και κλείστε το. Από εκεί και πέρα ο ήχος θα είναι πολύ καθαρός χωρίς ενοχλητικά παράσιτα.

Τα ηχητικά εφέ του Return to Na Pali είναι θαυμάσια και πολύ πλούσια.  Ο ήχος των απορριπτόμενων καλύκων των πυροβόλων όπλων όταν πέφτουν στο πάτωμα με ξετρέλανε, αφού είναι ποιοτικός και ακούγεται πολύ δυνατά. Το παιχνίδι είναι γεμάτο από ωραίους ήχους και πολύ επιβλητική ατμόσφαιρα.


Gameplay – Χειρισμός


Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι αρκετά απλός για αυτή την κατηγορία παιχνιδιού, τα παιχνίδια βολών πρώτου προσώπου (FPS). Πέρα από τα όπλα, στο παιχνίδι υπάρχουν και πολλά βοηθητικά αντικείμενα όπως φακοί για τα σκοτεινά σημεία, εξοπλισμός για να αναπνέετε για πολλή ώρα κάτω από το νερό και πολλά άλλα.

Τα περισσότερα όπλα έχουν (όπως συνέβαινε με τα περισσότερα παιχνίδια εκείνης της εποχής) και δεύτερη λειτουργία που στο Unreal Gold ονομάζεται, alternate fire. Επίσης, πρέπει να θυμάστε ότι πολλές φορές κάποια από τα όπλα θα τα παίρνετε στα χέρια σας αφού πατήσετε 2 φορές το σχετικό πλήκτρο στους αριθμούς του πληκτρολογίου σας. Πατάτε μία φορά για να βγει το πρώτο όπλο και δύο φορές για να βγει το δεύτερο – κρυμμένο.

Το Return to Na Pali προσθέτει μερικά και ισχυρά νέα όπλα όπως π.χ. ένα βαρύ πολυβόλο με μεγάλο ρυθμό βολής (ταχυβολία). Όλα τα όπλα του Unreal Gold είναι πολύ ευφάνταστα, καλοσχεδιασμένα και εύκολα τα ξεχωρίζεις το ένα από το άλλο. Όμως δεν αντιστοιχούν σε πραγματικά, στρατιωτικά όπλα όπως τα ξέρουμε από άλλα games.

Σε αντίθεση με το βασικό παιχνίδι Unreal, το αντικείμενο scuba gear που σας επιτρέπει να αναπνέετε κάτω από το νερό για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα επαναφορτίζεται αυτόματα. Δηλαδή κάθε φορά που μπαίνετε στα ύδατα ενεργοποιείται αυτόματα. Και κάθε φορά που βγαίνετε απενεργοποιείται και φορτίζει για να είναι πλήρες για την επόμενη χρήση του. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο βασικό game, όπου όλα γίνονται χειροκίνητα. Αυτή η λεπτομέρεια καθιστά το gameplay πιο εύκολο και ευχάριστο.

Ενώ το Return to Na Pali δεν έχει καθόλου γρίφους, ωστόσο έχει πολύ καλά κρυμμένα pickup items. Όπως πανοπλίες, ενεργειακές ασπίδες κ.α. Για να απολαύσετε καλύτερα το παιχνίδι αλλά και να θωρακίσετε τον εαυτό σας απέναντι στους πολέμιούς σας, σας συνιστώ να ψάχνετε πολύ καλά τις πίστες του game για pickups και διάσπαρτα πυρομαχικά.

Αν δεν είστε αρκετά εργατικοί και εξερευνητικοί φοβάμαι ότι το Unreal Gold θα σας δυσκολέψει τη ζωή. Τα διάφορα βοηθητικά αντικείμενα που σας δίνει το παιχνίδι αναβοσβήνουν όταν βρίσκονται στο έδαφος. Έτσι είναι εύκολο να τα εντοπίσετε και να τα τσακώσετε.

Σε όλη τη διάρκεια του Return to Na Pali υπάρχουν δαιδαλώδεις λαβύρινθοι  από τους οποίους θα κληθείτε να βρείτε την καλά κρυμμένη έξοδο. Ίσως μάλιστα οι τελευταίοι να είναι καμιά φορά δυσκολότεροι από την εξόντωση των αντιπάλων σας. Οι πίστες του Return to Na Pali είναι πολύ μεγάλες σε έκταση. Κι αυτό γιατί το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί μόνο για PC. Και δεν έχει τους πολλούς και εκνευριστικούς περιορισμούς των πιο ανίσχυρων, από πλευράς hardware και δυνατοτήτων, κονσολών.

Στο Return to Na Pali θα αντιμετωπίσετε μεταξύ άλλων και πολλές μεγάλες έως πολύ μεγάλες και άκρως αηδιαστικές αράχνες, ολόιδιες με αληθινές. Ευτυχώς δεν είναι υπερβολικά δύσκολο να τις σκοτώσετε με τα διαθέσιμα όπλα σας. Εγώ που φοβόμουν από μικρό παιδί τα έντομα, ειδικά τα μεγάλα φοβήθηκα αρκετά. Αλλά το είδα και ως μία πρόκληση για να μπορέσω να ξεπεράσω τον φόβο μου. Έτσι, όταν τις σκότωσα όλες αισθάνθηκα πολύ περήφανος που τελικά βγήκα νικητής!

Άλλωστε γενναίος δεν είναι αυτός που δεν φοβάται κανέναν και τίποτα. Αυτός είναι μάλλον τρελός. Θαρραλέος είναι εκείνος που φοβήθηκε αλλά ξεπέρασε και νίκησε τον φόβο του πολεμώντας τον.

Οι εχθροί σας είναι κατά κανόνα πολύ σκληροτράχηλοι και έχουν υψηλή τεχνητή νοημοσύνη. Οι πιο έξυπνοι, ευκίνητοι και ανθεκτικοί είναι οι θρυλικοί Skaarj. Ορισμένοι από τους πολέμιούς σας κάνουν τους ψόφιους κοριούς και μετά πετάγονται απότομα πάνω και σας επιτίθενται. Επίσης, όταν έχετε πληγώσει πολύ έναν κατά τα άλλα πολύ επιθετικό εχθρό, αυτός θα μαζευτεί σε μία γωνία μακριά από εσάς και θα συνεχίσει να σας ψιλορίχνει από εκεί, μέχρι να τον αποτελειώσετε εντελώς. Αυτό διευκολύνει κάπως την δυσκολία του τίτλου. 

Στο Unreal Gold γενικά όπως και στο Return to Na Pali υπάρχουν πολλά Boss fights. Κάτι που ήταν ο κανόνας στα παλιά games. Για να τα νικήσετε θα πρέπει απλούστατα να τους αδειάσετε πέντε καφάσια πυρομαχικά (που λέει ο λόγος!) Έτσι ήταν τα περισσότερα παιχνίδια δράσης της δεκαετίας του 1990. Μετά το 2000 άρχισαν οι εταιρείες να φτιάχνουν Boss fights με στοιχεία τακτικής και μυαλού.

Το Unreal Gold είναι βασικά ένα “Run and gun shooter”. Δηλαδή ένα παιχνίδι βολών στο οποίο πρέπει να μάθετε να τρέχετε, να αποφεύγετε τα πυρά των αντιπάλων σας και να τους πυροβολείτε με κάποια ευστοχία. Και όλα αυτά ταυτόχρονα. Είναι ο μόνος τρόπος να επιβιώσετε μέχρι το τέλος.

Ο χρυσός κανόνας για τα shooter είναι ο εξής: Αν χαθείτε και δεν ξέρετε πού να πάτε ακολουθάτε πάντα το μονοπάτι των εχθρών σας. Εκεί από όπου έρχονται οι πολέμιοί σας, εκεί κοντά θα βρείτε και την έξοδο.

Τέλος θα πρέπει να σημειώσω, κάτι που θα το επαναλάβω και στα συμπεράσματα ότι η έκδοση του Unreal Gold του Steam πρέπει να δουλεύει καλύτερα από του GOG. Δεν μπορώ να σας πω με σιγουριά γιατί αγόρασα και έπαιξα το παιχνίδι μέσω του GOG και ενώ ήθελα να το πάρω και στο Steam για να συγκρίνω, δεν είχα τα απαιτούμενα χρήματα για αυτή την αγορά.

Ένα τελευταίο σοβαρό πρόβλημα που συνάντησα στο Unreal Gold αφορά και πάλι το προαναφερθέν αρχείο Unreal.ini. Πιο συγκεκριμένα, καθώς έπαιζα, πήγα να φορτώσω ένα προηγούμενο save μου και μου έβγαλε ένα περίεργο σφάλμα και το παιχνίδι κράσαρε. Για να μην βρεθείτε λοιπόν στην ίδια θέση θα πρέπει να αλλάξετε τον συνολικό αριθμό των παικτών που συμμετέχουν στο παιχνίδι.

Ανοίξτε λοιπόν για ακόμα μία φορά το Unreal.ini, που βρίσκεται στον υποφάκελο System στον φάκελο εγκατάστασης του βιντεοπαιχνιδιού. Βρείτε την επικεφαλίδα, [Engine.GameInfo]. Από κάτω βρείτε την γραμμή MaxPlayers=8. Αλλάξτε τον αριθμό από 8 σε 64. Αποθηκεύστε μέσω του σημειωματαρίου των Windows και κλείστε το πρόγραμμα.

Γενικά ότι άλλες δυσλειτουργίες σάς παρουσιάσει το παιχνίδι ψάξτε τις στο Google και θα βρείτε σίγουρα κάποια λύση από τους άλλους έμπειρους χρήστες και gamers.

Το Unreal Gold διαθέτει 2 ειδών παιχνίδια με πολλαπλούς παίκτες: Το γνωστό σε όλους μας multiplayer, το οποίο είναι εντελώς νεκρό αυτή την στιγμή λόγω παλαιότητας του παιχνιδιού. Αλλά και το πολύ ενδιαφέρον και πιο δύσκολο Botmatch. Με το οποίο είχα ασχοληθεί για πολλές μέρες όταν είχα τελειώσει με το single player του Unreal ως παιδί. Το Botmatch έχει πολλά είδη παιχνιδιών όπως, Deathmatch, Cooperative, Team Deathmatch, King of the Hill και πολλά άλλα.

Η διαφορά εδώ είναι ότι οι αντίπαλοί σας δεν είναι πραγματικοί άνθρωποι από το διαδίκτυο αλλά bots, δηλαδή εχθροί ελεγχόμενοι από τον υπολογιστή. Η τεχνητή νοημοσύνη αυτών των αντιπάλων μπορεί να μειωθεί και να αυξηθεί από εσάς πριν αρχίσετε το κάθε ματς. Απλώς ψάξτε λίγο τις καρτέλες που υπάρχουν διαθέσιμες.

Όπως λέει και το manual του Unreal Gold, τα Bots είναι πιο έξυπνα και ζόρικα από τους αληθινούς παίκτες στο διαδίκτυο. Θα ακονίσουν τις ικανότητές σας στα First Person Shooter games σε ασύλληπτο βαθμό, ειδικά αν επιλέξετε μεγάλο βαθμό δυσκολίας για τα bots. Το Botmatch είναι ένα είδος παιχνιδιού που το έχω δει μόνο στη σειρά games Unreal.

Είναι εθιστικό και απαιτητικό σαν είδος παιχνιδιού και σου δίνει τη χαρά του multiplayer χωρίς να απαιτεί μία πολύ γρήγορη σύνδεση στο ίντερνετ, που αρκετοί χρήστες ακόμα και σήμερα αδυνατούν να πληρώσουν στον πάροχό τους ή δεν είναι διαθέσιμη στην περιοχή τους. Μακάρι να ακολουθούσαν αυτή την τάση με τα botmatches και άλλες εταιρείες παραγωγής videogames.  

Αυτό που πρέπει να παρατηρήσω είναι ότι το Unreal Gold, σε αντίθεση με άλλα games εκείνης της εποχής, έδωσε βάση περισσότερο στο single player κομμάτι και στο botmatch και όχι στο διαδικτυακό multiplayer. Ομολογώ ότι σπάνια έχω ασχοληθεί με τα διαδικτυακά παιχνίδια για 3 βασικούς λόγους. Ο ένας είναι ότι ποτέ δεν είχα και δεν έχω μία επαρκώς γρήγορη σύνδεση στο ίντερνετ. Ο δεύτερος ότι ποτέ δεν ήμουν ανάμεσα στους καλύτερους παίκτες των online shooters, ίσως λόγω και της υψηλής μυωπίας μου.

Και τρίτον, το να σκοτώνω συνεχώς αντιπάλους χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος που να σχετίζεται με ένα στόρι. Και χωρίς να υπάρχουν διάλογοι και βιντεάκια δεν με ικανοποιεί καθόλου και είναι κάτι που το βαριέμαι πολύ γρήγορα. Ίσως επειδή αγαπώ περισσότερο τα adventure games που ποτέ δεν έχουν multiplayer.

Μου πήρε γύρω στις 5 ώρες για να τελειώσω με το Return to Na Pali. Χρόνος ικανοποιητικός για ένα πακέτο επέκτασης ενός πλήρους παιχνιδιού. Το Return to Na Pali προσθέτει 18 πίστες στις 37 του βασικού παιχνιδιού Unreal

Συνολικά, το gameplay του Return to Na Pali και του Unreal Gold κατ’ επέκταση είναι αυτό που κλέβει την παράσταση και σε κάνει να θες να το τελειώσεις. Επίσης και το σενάριο σου δίνει την δύναμη που χρειάζεσαι για να συνεχίσεις μέχρι το τέλος. Παρότι είναι ένα απλοϊκό στόρι. Καρδιά κάθε καλού FPS είναι το gameplay του. Όπως καρδιά κάθε καλού adventure είναι το σενάριό του. Άρα το Return to Na Pali έχει δυνατή καρδιά!


Συμπεράσματα


Το Unreal Gold, ως σύνολο και το expansion pack αυτού, Return to Na Pali είναι βέβαια ένα πολύ παλιό παιχνίδι. Αλλά σίγουρα λόγω των εξαιρετικών και επιβλητικών γραφικών του που μαγεύουν μέχρι και σήμερα, του καλού ήχου και σεναρίου και του εθιστικού gameplay, δεν είναι καθόλου παρωχημένο.

Θα δείτε πράγματα στο Unreal Gold που δεν έχετε αντικρίσει ξανά σε βιντεοπαιχνίδι. Και όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα ξαναδούμε ποτέ. Είναι ένα από τα κλασικότερα παιχνίδια στην ιστορία των videogames. Παίξτε το για να πάρετε μία πολύ καλή ιδέα του πώς ήταν τα κλασικά shooters της δεκαετίας του 1990, της χρυσής εποχής των FPS. Καλή σας διασκέδαση!


Θετικά


·         Αξιοθαύμαστα γραφικά που μαγεύουν μέχρι σήμερα
·         Εθιστικό gameplay
·         Πολύ υψηλή τεχνητή νοημοσύνη
·         Είναι ένα κλασικό shooter της χρυσής δεκαετίας των FPS, 1990
·         Μεγάλη ποικιλία από ευφάνταστα διαστημικής εποχής όπλα
·         Μπορείτε να ρυθμίσετε το παιχνίδι ακριβώς στα μέτρα σας
·         Υποβλητικός ήχος
·         Απλός χειρισμός
·         Μεγάλες σε έκταση πίστες
·         Τα Botmatch


Αρνητικά

·         Πολλά σοβαρά προβλήματα σταθερότητας και τεχνικής φύσεως σε σύγχρονους υπολογιστές
·         Απλοϊκό και απαισιόδοξο στόρι


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Unreal Gold (ως σύνολο) 

4,5/5

No comments:

Post a Comment