Deus Ex

Μία μεγαλειώδης συνωμοσία


Είδος: Action/RPG
Πλατφόρμα: PC, Cloud (OnLive), Mac OS, PlayStation 2, PlayStation 3 (PSN)
Ανάπτυξη: Ion Storm
Εκδότης: Eidos Interactive
Παίκτες: Single Player, Multiplayer
Έτος κυκλοφορίας: 2000
Ελάχιστες Απαιτήσεις: Λ.Σ.: Windows 95/98/Me/2000/XP/Vista/7/8/10 (για την έκδοση του gog.com)
Επεξεργαστής: Pentium 2 300 MHz
Μνήμη: 64 MB
Σκληρός δίσκος: 150 MB ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: Συμβατή με DirectX 7.0a
Κάρτα ήχου: Συμβατή με DirectX 7.0a
DirectX: 7.0a
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
4x CD/DVD-ROM Drive


Εισαγωγή


To Deus Ex προέρχεται από τον γνωστό δημιουργό games Warren Spector. Ο Spector έχει δημιουργήσει πολλά παιχνίδια εκ των οποίων κάποια άφησαν εποχή όπως τα System Shock. Προηγούμενα projects της Ion Storm αποτελούν τα: Dominion: Storm Over Gift, Daikatana, Anachronox, Thief 3 και Thief: Deadly Shadows. Ο John Romero, ιδρυτής της Ion Storm μαζί με τον Tom Hall, έχει συμμετάσχει σε σπουδαία FPS όπως τα: Doom, Wolfstein 3D και Quake. To Deus Ex είναι ένα ιδιόμορφο υβρίδιο Action-RPG, με έμφαση στο RPG κομμάτι.


Σενάριο


Η υπόθεση έχει ως εξής: Μία πανδημία έχει ξεσπάσει και λέγεται gray death (γκρίζος θάνατος). Έχει βρεθεί θεραπεία για τον ιό αλλά η θεραπεία δεν είναι διαθέσιμη για το ευρύ κοινό για λόγους που στην αρχή σας είναι άγνωστοι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια «τρομοκρατικές» ομάδες που μάχονται κατά της φασιστικής άρχουσας τάξης.

Ο ρόλος που αναλαμβάνετε είναι αυτός του JC Denton, ενός πράκτορα της UNATCO, μίας αντιτρομοκρατικής ομάδας των Ηνωμένων Εθνών. Αρχικά ο στόχος σας είναι να εντοπίσετε κάποια βαρέλια με ambrosia δηλαδή με το αντίδοτο του ιού που έχουν περιέλθει στην κατοχή της «τρομοκρατικής ομάδας» NSF.

Στην αρχή του παιχνιδιού θα έχετε μία συζήτηση με τον αδελφό σας Paul Denton, ο οποίος επίσης δουλεύει για τη UNATCO. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι τόσο εσείς όσο και ο αδερφός σας είστε γεννημένοι σε εργαστήριο και το σώμα σας διαθέτει διάφορες τεχνολογικές βελτιώσεις με τη βοήθεια της νανοτεχνολογίας. Περισσότερα για αυτό θα πούμε στο κεφάλαιο gameplay. Στην πορεία του παιχνιδιού όλα αυτά που ξέρατε θα ανατραπούν άρδην και θα συνεχίζουν να ανατρέπονται μέχρι και τον τερματισμό.

Το σενάριο έχει ατελείωτες στρώσεις πλοκής και είναι πολύ πρωτότυπο και άκρως ενδιαφέρον. Εδώ πρέπει να πούμε πως το παιχνίδι στο τέλος του διαθέτει τρεις διαφορετικούς τερματισμούς με ξεχωριστά βιντεάκια για τον καθένα. Από αυτούς θα πρέπει να επιλέξετε έναν, ανάλογα με την προσωπική σας οπτική των πραγμάτων. Αυτό είναι εξαιρετικά πρωτοποριακό. Το σενάριο είναι αναμφισβήτητα το πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού και θα σας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.


Γραφικά

Όλα τα cutscenes και οι διάλογοι είναι φτιαγμένα με την μηχανή γραφικών του παιχνιδιού. Αυτό όμως δεν χτυπάει άσχημα στο μάτι αφού η υπόθεση είναι τόσο συναρπαστική που θα σας φανεί λογικό να είναι έτσι. Σημαντικό είναι ότι όταν γίνεται κάποιος διάλογος μεταξύ του ήρωα και κάποιου άλλου η κάμερα αλλάζει σε τρίτου προσώπου οπτική και έτσι μπορείτε να βλέπετε τον ήρωά σας να μιλάει με τον συνομιλητή.

Τα μοντέλα των όπλων είναι αρκετά καθαρά και καλοσχεδιασμένα, ειδικά για ένα τόσο παλιό παιχνίδι όπως το Deus Ex. Ο ουρανός είναι ζωντανός με σύννεφα που κινούνται και είναι αρκετά ρεαλιστικός. Σπάνια βλέπουμε σε παιχνίδια ζωντανούς, κινούμενους ουρανούς και αυτό ισχύει και για πολύ μεταγενέστερα του Deus Ex παιχνίδια. Δεν είναι βέβαια τόσο ρεαλιστικός όσο ο υπέροχος ουρανός του Unreal 1 αλλά ικανοποιεί. Στο παιχνίδι κυριαρχούν έντονα οι εσωτερικοί χώροι αν και ο σχεδιασμός των εξωτερικών χώρων δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτόν των εσωτερικών. Τα σημάδια από τις σφαίρες στους τοίχους δεν είναι και πολύ ρεαλιστικά αφού δεν διαφέρουν ανάλογα με το διαμέτρημα (μέγεθος) της σφαίρας και φαίνονται κάπως μικροσκοπικά ακόμα και από τα πιο ογκώδη όπλα. Ο συγχρονισμός των χειλιών (lipsync) είναι πολύ καλός.

Επίσης με εντυπωσίασε πολύ ότι όταν υπάρχει κάποια κάμερα παρακολούθησης στο παιχνίδι, αυτή ακολουθεί την κίνησή σας και δεν μένει στατική. Μιλάμε για εξαιρετική δουλειά από την Ion Storm. Ακόμα σε όλες τις πίστες υπάρχουν πουλιά και γάτες που περιφέρονται και τα πτώματα τα τριγυρίζουν μύγες αφού περάσει λίγη ώρα μετά τον θάνατό του χαρακτήρα. Το πέταγμα των περιστεριών που γίνεται όταν τα πλησιάζετε (ακριβώς όπως και στην πραγματικότητα δηλαδή) γίνεται με ένα αρκετά όμορφο animation. Επίσης, τα ζώα αυτά έχουν και τους δικούς τους ήχους που είναι αρκετά πειστικοί.

Κάτι που πρέπει να ξέρετε είναι ότι ολόκληρο το παιχνίδι διαδραματίζεται τη νύχτα. Αυτή ήταν μια επιλογή προφανώς εσκεμμένη για να ταιριάζει με το μυστικό ύφος των αποστολών του Denton αλλά αφαιρεί πολλά από το παιχνίδι και γίνεται συχνά κουραστική. Μια αστοχία, αυτή τη φορά στα γραφικά, είναι το ότι ενώ πάντα είναι νύχτα ο ήρωάς σας θα φοράει μαύρα γυαλιά! Αυτό έγινε προφανώς για να φαίνεται πιο στιλάτος αλλά κανείς δε φοράει μαύρα γυαλιά τη νύχτα.

Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν αποτελούν κάτι το εντυπωσιακό. Είναι αρκετά τετραγωνισμένα αν και καθαρά και ευδιάκριτα. Είναι ευχάριστα γραφικά που δεν θα σας δημιουργήσουν προβλήματα αλλά ούτε και θα σας συναρπάσουν.


Ήχος

Η μουσική του παιχνιδιού είναι πραγματικά εντυπωσιακή και υπάρχουν κομμάτια που παίζουν σε κάθε περιοχή ξεχωριστά. Επίσης υπάρχουν κομμάτια που παίζουν σε στιγμές μάχης και όταν τελειώσει η ένταση η μουσική επανέρχεται στην κανονική της κάθε περιοχής.

Το μουσικό χαλί του κεντρικού μενού είναι μία μίξη ηλεκτρονικής μουσικής με στοιχεία εμβατηρίου και σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει. Οι διάλογοι του παιχνιδιού είναι πολύ προσεγμένοι αλλά η απόδοσή τους αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Τα ηχητικά εφέ είναι μάλλον μέτρια αφού οι ήχοι των όπλων δεν πείθουν πολλές φορές. Συγκρινόμενα με αυτά των FPS είναι σίγουρα πρωτόγονα. Ένα θετικό είναι ότι τα προαναφερθέντα ζώα που θα συναντήσετε έχουν όλα τους δικούς τους ήχους. Οι ήχοι αυτοί είναι αρκετά πειστικοί.

Πάντως ο ήχος είναι καθαρός και δεν υπάρχουν παραλείψεις που να χτυπούν άσχημα. Αυτό που εντυπωσιάζει συνολικά στον ήχο είναι η μουσική σε πρώτο λόγο και σε δεύτερο οι διάλογοι.


Gameplay – Χειρισμός


Και τώρα ας περάσουμε στο χειρισμό του Deus Ex. Στην αρχή του παιχνιδιού υπάρχει η επιλογή ενός training όπου σας εξηγεί βήμα – βήμα το χειρισμό. Επειδή το παιχνίδι είναι περίπλοκο, καλό θα ήταν να μη προσπεράσετε το training γιατί τότε θα δυσκολευτείτε υπερβολικά προχωρώντας σε New Game.

Ο χειρισμός γίνεται όπως και σε ένα FPS με το ποντίκι και το πληκτρολόγιο. Το Deus Ex χρησιμοποιεί μια κάμερα πρώτου προσώπου και αρχικά στον ανυποψίαστο χρήστη φαίνεται σαν FPS. Μόλις ασχοληθείτε με το training θα καταλάβετε ότι δεν πρόκειται για FPS αλλά για ένα ιδιόμορφο μείγμα Action-RPG.

Όπως θα περίμενε κανείς από ένα RPG ο χαρακτήρας σας είναι πλήρως αναβαθμίσιμος και όλες οι ικανότητές του εξελίξιμες. Ας αρχίσουμε από τα augmentations. Το σώμα σας, όπως προείπαμε, έχει δημιουργηθεί σε εργαστήριο και έτσι μπορείτε να το αναβαθμίζετε με τα augmentation canisters και τα upgrade canisters. Το στέρνο, το κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια χωρίζονται σε ζώνες τόσο όσον αφορά στην υγεία σας όσο και στα augmentations.

Τα augmentations είναι κάποιες συσκευές που βρίσκετε στην πορεία του παιχνιδιού και οι οποίες αναβαθμίζουν τα συγκεκριμένα σημεία του σώματός σας που προαναφέραμε. Ένα παράδειγμα τέτοιων βελτιώσεων είναι η αύξηση της μυϊκής δύναμης. Τα augmentation canister τα εγκαθιστάτε με τη βοήθεια ενός medical bot. Ενός ρομπότ δηλαδή που σας ανανεώνει τη ζωή και εγκαθιστά τυχόν augmentations.

Από εκεί και πέρα μόλις εγκαταστήσετε ένα augmentation θα δείτε ότι αυτό έχει τέσσερα στάδια αναβάθμισης. Tech one έως tech four. Σε κάθε στάδιο αναβάθμισης θα σας επεξηγεί από πριν κάνετε την βελτίωση τι αποτέλεσμα θα έχει στην συγκεκριμένη ικανότητα που αφορά το augmentation.

Τα upgrade γίνονται μέσω ειδικών αντικειμένων που λέγονται upgrade canisters. Αυτά θα είναι πολλές φορές κρυμμένα σε κλειδωμένα συρτάρια ή ακόμα και χρηματοκιβώτια. Μόλις βρείτε ένα upgrade πηγαίνετε στο μενού με το F1. Πηγαίνετε στο augs και επιλέγετε το συγκεκριμένο augmentation που θέλετε να αναβαθμίσετε και πατάτε upgrade. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τα upgrades και να μην τα ξεχνάτε. Άλλωστε τα upgrade canisters καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο στο πολύ περιορισμένο inventory σας.

Κάθε αντικείμενο που συλλέγετε προστίθεται στο inventory σας. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο και ατού του χειρισμού του παιχνιδιού είναι ότι μπορείτε να βάλετε μόνοι σας τα αντικείμενα και τα όπλα στην κάτω μπάρα, η οποία εμφανίζεται όπως και στα FPS. Έτσι μπορείτε να ρυθμίσετε ξανά και ξανά τη σειρά των αντικειμένων όπως σας βολεύει. Τα μόνα αντικείμενα που δεν καταλαμβάνουν χώρο στο inventory είναι τα πυρομαχικά για κάθε όπλο.

Γενικά το inventory είναι πολύ μικρό για την τεράστια γκάμα όπλων και αντικειμένων που θα βρείτε μέσα στο παιχνίδι και αυτό σημαίνει ότι μονίμως θα πρέπει να το ανοίγετε και να πετάτε αντικείμενα για να βάλετε άλλα. Σίγουρα έπρεπε να έχει στη διάθεσή του ο παίκτης μεγαλύτερο inventory, γιατί όλη αυτή η διαδικασία του βάλε βγάλε είναι πολύ κουραστική και αφαιρεί πολύ από το gameplay του παιχνιδιού.

Τα augmentation που αναφέραμε πιο πάνω ενεργοποιούνται μέσω των πλήκτρων F3-F11. Όσα augmentation έχετε βρει και εγκαταστήσει θα εμφανίζονται στην δεξιά πλευρά της οθόνης σας και εκεί θα αναγράφεται και το αντίστοιχο κουμπί ενεργοποίησης.

Το γεγονός ότι πρέπει να τα ενεργοποιείτε κάθε φορά είναι πραγματικός μπελάς και εξηγούμε αμέσως γιατί: Υπάρχει ένα augmentation που ονομάζεται ballistic protection. Αυτό μειώνει τη ζημιά που σας κάνουν οι σφαίρες τον όπλων των αντιπάλων. Αν το έχετε ανεβάσει ας πούμε δύο φορές και είναι στο τρίτο επίπεδο αυτό σημαίνει μείωση της ζημιάς κατά 75%. Αυτό μπορεί να σας κρατήσει ζωντανούς για πολύ καιρό.

Δεν είναι όμως τόσο εύκολο να το ενεργοποιείς κάθε φορά που γίνεται μάχη γιατί μέχρι να το ενεργοποιήσεις (και να βρεις το κατάλληλο κουμπί) από όλα τα F3-F11, μπορεί να σου στοιχίσει πολύτιμη υγεία. Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να θυμάσαι ποιο κουμπί αντιστοιχεί σε κάθε augmentation κι έτσι μέχρι να βρεις το κατάλληλο πολλές φορές σε τρώνε λάχανο. Αυτό αποτελεί μεγάλη αστοχία στο gameplay του παιχνιδιού. Ένα ακόμη μικρό bug στο χειρισμό αφορά στο reload των όπλων. Συγκεκριμένα, το παιχνίδι σας επιτρέπει να κάνετε reload (γέμισμα) ακόμα και όταν ο γεμιστήρας σας είναι γεμάτος. 

Στην αριστερή πάνω γωνία της οθόνης εμφανίζεται μία φωτογραφία του health που δείχνει χρωματισμένες τις περιοχές του σώματός σας που έχουν χτυπηθεί. Πράσινο για τελείως ή σχεδόν τελείως υγιής, κίτρινο για μετρίως ή ελαφρώς τραυματισμένη και κόκκινο για πολύ τραυματισμένη.

Επίσης δίπλα ακριβώς από την εικονίτσα health εμφανίζεται μία μπάρα με την ένδειξη ΒΕ (bioelectric energy). Αυτό αναφέρεται στην ενέργεια που καταναλώνουν τα augmentations που είναι ενεργοποιημένα. Κάθε augmentation καταναλώνει και διαφορετικό ποσό ενέργειας ανάλογα με το χρόνο που το κρατάτε ενεργοποιημένο.

Εκτός από τα έξτρα augmentations που θα βρίσκετε στο παιχνίδι υπάρχουν και τρία προεγκατεστημένα. Αυτά είναι τα infolink (επικοινωνία και λήψη αρχείων μέσω ενός δέκτη), το IFF (σύστημα αναγνώρισης εχθρών και φίλων) και το φως. Από αυτά τα προεγκατεστημένα μόνο το φως ενεργοποιείται χειροκίνητα και καταναλώνει ενέργεια. Επίσης στο ίδιο σημείο της οθόνης εμφανίζεται και ο προσανατολισμός σας σε πυξίδα. Αυτό θα σας βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις στο παιχνίδι.

Ας αναλύσουμε όμως το μενού F1. Στο μενού F1 εμφανίζονται οι εξής επιλογές: Inventory, health, augs, skills, goals/notes, conversations, images, logs και exit. Τα inventory, health και augs τα αναλύσαμε ήδη. Τα skills είναι οι διάφορες ικανότητες που έχετε και αναβαθμίζετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτές έχουν και πάλι τέσσερα επίπεδα, untrained, trained, advanced και master.

Τα skills για να αναβαθμιστούν χρειάζονται πόντους τους οποίους παίρνετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και κυρίως όταν ολοκληρώνετε goals. Τα skills έχουν μεγάλη δύναμη στο παιχνίδι και βελτιώνουν κατά πολύ το gameplay και πρέπει να τα τσεκάρετε συχνά.

Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι τα skills δεν αναφέρονται σχεδόν καθόλου στο training και έτσι είναι πολύ πιθανόν να μην καταλάβετε πως λειτουργούν. Αυτή ήταν μια μεγάλη παράλειψη της Ion Storm και πολύ ενοχλητική για το παιχνίδι.
Στα goals/notes βλέπετε τους πρωτεύοντες και δευτερεύοντες (primary and secondary) στόχους που έχετε να ολοκληρώσετε σε κάθε δεδομένη στιγμή. Επίσης οποιοδήποτε σημαντικό για την εξέλιξη του παιχνιδιού στοιχείο, διαβάσετε ή ακούσετε σε συζήτηση θα εμφανιστεί ως note (σημείωση) στο κάτω μέρος της οθόνης. Αυτό θα σας βοηθήσει άπειρες φορές μέσα στο παιχνίδι αφού πολλές σημαντικές πληροφορίες θα τις βρίσκετε εκεί.

Στο conversations θα βρείτε σε μορφή κειμένου όλους τους διαλόγους του παιχνιδιού. Στο images θα βρείτε τις φωτογραφίες που σας στέλνουν κατά καιρούς όσοι επικοινωνούν μαζί σας μέσω του συστήματος infolink.

Στο logs θα βρείτε όλες τις καταχωρίσεις που αφορούν ενέργειες που έχετε κάνει ή αντικείμενα που έχετε βρει. Γενικά το logs δεν είναι και πολύ χρήσιμο και θα μπορούσε να είχε παραληφθεί. Με το exit βγαίνετε από το μενού F1.

Αξίζει πολύ να αναφερθεί σε πόσο μεγάλο βαθμό μπορείτε να παραμετροποιήσετε το παιχνίδι. Αν ψάξετε προσεκτικά τα options, θα συνειδητοποιήσετε ότι το Deus Ex είναι ένα game το οποίο μπορείτε να φέρετε απόλυτα στα μέτρα σας. Ενδεικτικά αναφέρω, για να δείτε την εξαιρετική προσοχή της Ion Storm στη λεπτομέρεια, ότι μέσω του μενού “colors” στα options, μπορείτε να επιλέξετε το χρώμα των μενού του παιχνιδιού. Η ποικιλία των διαθέσιμων χρωμάτων είναι πρωτόγνωρα μεγάλη. Έτσι, ο κάθε χρήστης, θα βρει 100% σίγουρα το χρώμα που του αρέσει. Αξίζουν σίγουρα πολλά συγχαρητήρια στην δημιουργό εταιρεία για την λεπτομερή και σκληρή δουλειά που έχει βάλει στο παιχνίδι.

Οι εχθροί που αντιμετωπίζετε ποικίλουν από απλούς στρατιώτες, σε στρατιώτες με πανοπλία, σε κατασκευασμένους με νανοτεχνολογία και σε βιομεταλλαγμένους κομάντος.

Και τελειώνοντας με το gameplay καιρός να ασχοληθούμε και με το Multiplayer του Deus Ex. Τα game modes είναι μόνο δύο και συγκεκριμένα τα κλασικά: Deathmatch και Team Deathmatch. Καταρχάς να συγκρίνουμε με το single player και να δούμε ποια στοιχεία του gameplay παραμένουν και στο multiplayer και ποια δεν υπάρχουν.

Στο Multiplayer δεν υπάρχουν: skills, inventory και in-game menus. Από εκεί και πέρα υπάρχουν: Augmentations, medkits, lockpics, multitools, biocells, grenades, turrets, κάμερες, security computer terminals, medical bots και repair bots. Τα lockpicks και multitools λειτουργούν πολύ πιο γρήγορα εδώ και θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά ένα από αυτά.

Τα medical και repair bots φορτίζουν άμεσα και γρήγορα χωρίς να ανοίγει μενού φόρτισης όπως στο μονό παιχνίδι. Η νέα προσθήκη στο multiplayer είναι τα ammo crates, τα οποία σας ανανεώνουν με ένα πάτημα του σχετικού κουμπιού τα πυρομαχικά όλων των όπλων που κουβαλάτε. Η παραβίαση (hacking) των Security Computer Terminals γίνεται σε πολύ λιγότερο χρόνο και χωρίς να πατήσετε το κουμπί hack.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θέσεις για όπλα και άλλα αντικείμενα στο inventory είναι πολύ περιορισμένες. Άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι όλα τα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα στις πίστες ανανεώνονται μετά από λίγη ώρα αφού τα πάρετε. Η κίνηση του παίκτη σας μέσα στο νερό, όπου αυτό υπάρχει, είναι πολύ γρήγορη αλλά η κίνηση στη στεριά είναι αρκετά αργή για τα δεδομένα των multiplayer παιχνιδιών.

Όσον αφορά στα όπλα και τη χρήση τους αξίζει να αναφερθούν τα εξής: Το sniper rifle ρίχνει μία βολή και μετά κάνει κάτι σαν reload, άρα δεν λειτουργεί ημιαυτόματα όπως στο single player. Επίσης, τα reload όλων των όπλων είναι πάρα πολύ γρήγορα και αυτό σίγουρα είναι ατού για το παιχνίδι.

Λόγω της απουσίας των skills, το παιχνίδι θεωρεί –και πολύ σωστά πράττει- ότι στο multiplayer, όλα τα skills είναι αυτόματα στο μέγιστό τους επίπεδο. Έτσι, όταν σημαδεύετε με κάποιο όπλο θα δείτε ότι το στοχάκι είναι πλήρως ζουμαρισμένο άσχετα με το αν κινείστε ή όχι.

Τέλος, βασικό είναι να αναφερθεί ότι πριν αρχίσετε κάποιο multiplayer παιχνίδι υπάρχει κάτω από το μενού Multiplayer, ειδικό μενού ονόματι “Augmentations”. Μέσω αυτού του μενού, το παιχνίδι σας επιτρέπει να επιλέξετε ποια augmentations θα έχετε στα παιχνίδια που θα συμμετάσχετε, έτοιμα προς χρήση.

Εδώ πρέπει να πούμε πως το multiplayer κομμάτι του Deus Ex δεν αναφέρεται καθόλου στο manual του παιχνιδιού και αυτό αποτελεί σοβαρή παράλειψη των δημιουργών του.

Συνολικά, το multiplayer του Deus Ex είναι καθαρά συμπληρωματικό στο single player κομμάτι και με μόνο δύο τύπους παιχνιδιού δεν αναμένεται να τραβήξει την προσοχή κανενός για πολύ. Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι εν έτη 2013 υπάρχουν ακόμα servers που τρέχουν στο διαδίκτυο αν και οι περισσότεροι από αυτούς είναι άδειοι.

Γενικά ο χειρισμός του παιχνιδιού πάσχει από πολλές αστοχίες, είναι κουραστικός και σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητικός. Είναι αναμφισβήτητα το πιο ασθενές κομμάτι του παιχνιδιού. 


Επίλογος

Το Deus Ex είναι ένα εξαιρετικό υβρίδιο Action-RPG που καταφέρνει να συνδυάσει πολύ καλά και τα δύο στοιχεία. Το Action κομμάτι δεν έχει την αδρεναλίνη και την ευχαρίστηση ενός αυθεντικού FPS αλλά είναι απλώς συμπληρωματικό στο RPG κομμάτι. Αυτό είναι λογικό να συμβαίνει αφού σε όλα τα υβρίδια, μία κατηγορία είναι η βασική και υπερισχύει της δεύτερης.

Αν νομίζετε ότι αυτό το παιχνίδι είναι ακόμα ένα τετριμμένο παιχνίδι συνομωσιολογικού σεναρίου γελαστήκατε. Το Deus Ex είναι ένα μοναδικό μείγμα από συνωμοσιολογία, δυστοπία, φιλοσοφία και έντονο προβληματισμό για το μέλλον της ανθρωπότητας που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο.

Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι πίσω από το παιχνίδι ήταν σκεπτόμενοι και θέλησαν με αυτόν τον υπέροχο τρόπο να μοιραστούν τους προβληματισμούς και τις σκέψεις τους μαζί μας. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως το Deus Ex κέρδισε το βραβείο του παιχνιδιού της χρονιάς 2000 (Game Of The Year 2000) και βέβαια το άξιζε και με το παραπάνω.

Πέρα όμως από το βραβείο του παιχνιδιού της χρονιάς, το Deus Ex εκτιμήθηκε δεόντως και από τους χρήστες που το έπαιξαν, για αυτό και σήμερα συγκαταλέγεται στο πάνθεον των αθάνατων παιχνιδιών.

Αν σας αρέσουν οι συνωμοσίες αυτό το παιχνίδι θα σας συναρπάσει! Στο παιχνίδι αναφέρονται και γνωστές στην πραγματικότητα θεωρίες  συνωμοσίας μαζί με φανταστικές και αυτό το κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον. Αν σας άρεσε παίξτε την συνέχεια του Deus Ex, Deus Ex: Invisible War (παιχνίδι των ίδιων εταιρειών), καθώς και το εξαιρετικό και παρεμφερούς σεναρίου adventure: The Moment Of Silence, ή ψάξτε για βιβλία θεωριών συνωμοσίας, υπάρχουν πάρα πολλά. Καλές εκδόσεις για τέτοια βιβλία είναι οι «Έσοπτρον».




Θετικά


·         Εκπληκτικό σενάριο με ατελείωτες στρώσεις πλοκής
·         Προσεγμένοι διάλογοι
·         Ποικιλία όπλων και αντικειμένων
·         Πολύ καλή μουσική


Αρνητικά


·         Περίπλοκος και κουραστικός χειρισμός γεμάτος αστοχίες
·         Πολύ μικρό inventory
·         Μέτριοι ήχοι όπλων



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 9,2/10


No comments:

Post a Comment