Secret Files: Tunguska

Ένα μεγάλο διαχρονικό μυστήριο




Είδος: Adventure
Πλατφόρμα: PC, Wii, Nintendo DS, iOS, Android
Ανάπτυξη: Fusionsphere Systems, Animation Arts
Εκδότης: Deep Silver
Παίκτες: Single Player
Έτος κυκλοφορίας: 2006
Χώρα προέλευσης: Γερμανία
Ελάχιστες Απαιτήσεις: Λ.Σ.: Windows 2000/XP/Vista/7/10
Επεξεργαστής: 500 MHz
Μνήμη: 128 MB
Σκληρός δίσκος: 2 GB ελεύθερος χώρος
Μνήμη κάρτας γραφικών: 16 MB
Κάρτα ήχου: Συμβατή με DirectX
DirectX: 9.0b
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
DVD-ROM Drive

Εισαγωγή


Το παιχνίδι αποτελεί την πρώτη προσπάθεια των εταιρειών Fusionsphere systems και Animation Arts. Η Fusionsphere systems εδράζεται στην πόλη Aichach της Γερμανίας. Στην Ευρώπη το παιχνίδι εκδίδεται από την Deep Silver. Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο Point and click adventure. Αποτελεί το πρώτο μέρος της σειράς: Secret Files.

Συνολικά, η σειρά adventure, Secret Files αποτελείται από 4, διαφορετικά, παιχνίδια. Αυτά είναι τα Secret Files: Tunguska (2006). Secret Files 2: Puritas Cordis (2009). Secret Files 3 (2012). Secret Files: Sam Peters (2013).



Υπόθεση


Το σενάριο του παιχνιδιού περιπλέκεται γύρω από ένα πραγματικό γεγονός του 1908: Στις 30 Ιουνίου του έτους αυτού μία έκρηξη ισχύος 2000 ατομικών βομβών κατέστρεψε πολλά τετραγωνικά χιλιόμετρα δασικής έκτασης στην Κεντρική Σιβηρία. Το γεγονός είναι αδιαμφισβήτητο αλλά η εξήγηση είναι ζήτημα έρευνας ακόμα και σήμερα.

Κανείς λοιπόν δεν ξέρει τι ακριβώς προκάλεσε αυτή την ισχυρότατη έκρηξη και μέχρι τώρα έχουν διατυπωθεί μόνο θεωρίες. Όλες αυτές και πολλές ακόμα πιο λεπτομερείς πληροφορίες σας δίνονται με τη μορφή κειμένου αλλά και γραφικής αναπαράστασης της έκρηξης μόλις τρέξετε το παιχνίδι.

Αφού λοιπόν περάσουν από την οθόνη σας τα γνωστά λογότυπα των παραγωγών και εκδοτών εταιρειών θα δείτε ένα πολύ όμορφο βίντεο που θα δείχνει μια λάμψη να κατεβαίνει από τον ουρανό ακολουθούμενη από μία τεράστια έκρηξη. Τα υπόλοιπα θα τα διαβάσετε στα Αγγλικά φυσικά, εκτός και αν ξέρετε Γερμανικά, οπότε θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε το παιχνίδι στην αυθεντική του έκδοση με τις καλύτερες δυνατές φωνές στους διαλόγους.

Ας προχωρήσουμε όμως στο πως ξεκινάει το παιχνίδι και το ποια είναι η αρχική υπόθεση, όπως την βλέπει πια ο κεντρικός χαρακτήρας του παιχνιδιού Nina Kalenkov. Η Νίνα είναι μηχανικός μοτοσυκλετών και ο πατέρας της είναι ο Vladimir Kalenkov, ένας σημαντικός Ρώσος επιστήμονας που εργάζεται στο Βερολίνο, στο Μουσείο φυσικής ιστορίας.

Όλα βαίνουν καλώς για την μικρή Νίνα μέχρι που ένα βράδυ μπαίνει στο Μουσείο αναζητώντας τον πατέρα της και καθώς έρχεται στο γραφείο του, το βρίσκει άνω κάτω με όλα τα πράγματα πεταμένα στο πάτωμα δίχως κανένα ίχνος του πατέρα της. Όσο κι αν ψάχνει στο μουσείο δεν τον βρίσκει πουθενά. Σκοπός σας λοιπόν είναι να βρείτε που είναι ο πατέρας της Νίνα και ουσιαστικά αυτό είναι και το δυσκολότερο πράγμα στο παιχνίδι αφού μόνο στο τέλος θα αποκαλυφθεί η τύχη του.

Στο αρχικό βίντεο που θα δείτε βλέπετε κάποιες παράξενες σκοτεινές φιγούρες να πλησιάζουν τον πατέρα της Νίνα και η μουσική είναι από αγωνιώδης έως τρομακτική. Αφού προχωρήσετε λίγο το παιχνίδι, η Νίνα θα αποφασίσει να ψάξει και στο σπίτι του πατέρα της, όπου θα βρει το ίδιο χάος με το γραφείο του στο μουσείο. Περισσότερα για την υπόθεση δεν θα σας αποκαλύψω για να μη χαλάσω την διασκέδασή σας.


Γραφικά


Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι σαφώς από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του. Το anti-aliasing είναι εξαιρετικό και δεν υπάρχει περίπτωση να εντοπίσετε τετραγωνισμένα αντικείμενα. Το παιχνίδι διαθέτει εξαιρετικά εφέ καιρικών συνθηκών, και ως εκ τούτου θα βρεθείτε σε μέρη με χιόνι, βροχή και ομίχλη τα οποία και έχουν αποδοθεί εξαιρετικά.

Πρόκειται εν γένει για πολύ καθαρά και όμορφα γραφικά που σε συνδυασμό με το εξαίσια σχεδιασμένο μενού και τους διάφορους δείκτες του κέρσορα φτιάχνουν μια πολύ ωραία ατμόσφαιρα. Η οθόνη δράσης χωρίζεται σε δύο μέρη: Το ένα είναι η οθόνη δράσης και το άλλο είναι η οθόνη του inventory και των λοιπών επιλογών.

Η οθόνη του inventory είναι κάτω και πιάνει όλο το μήκος της οθόνης. Εκεί θα βρίσκετε τα διάφορα αντικείμενα που ως είθισται μαζεύετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού καθώς και ένα εικονίδιο υπολογιστή, που σας επιτρέπει να επιστρέψετε στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού. Επίσης θα βρείτε δίπλα στο προαναφερθέν εικονίδιο ένα εικονίδιο βιβλίου το οποίο αποτελεί το ημερολόγιο του παιχνιδιού.

Ακριβώς δίπλα του υπάρχει ένας μεγεθυντικός φακός και αποτελεί το περιβόητο gamehelp. Περισσότερα για αυτό θα πούμε στο σχετικό για το gameplay κεφάλαιο. Το παιχνίδι διαθέτει επίσης εξαιρετικής ποιότητας cutscenes που έχουν σχεδιαστεί ως βιντεάκια. Όπως μας έχουν συνηθίσει όλα τα καλά adventure, τα βιντεάκια αυτά είναι pre-rendered. Είναι πραγματικά πολύ καλής ποιότητας αν και έχω την αίσθηση ότι τα cutscenes του Syberia ήταν λίγο καλύτερα.

Γενικά τα γραφικά δίνουν μία αίσθηση ότι είναι λίγο καρτουνίστικα και όχι τόσο ρεαλιστικά. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί μειονέκτημα, είναι απλώς ζήτημα αντίληψης των δημιουργών. Γενικά τα γραφικά του παιχνιδιού τα βρήκα εξαιρετικά καθαρά και ευχάριστα και δεν έχω παρά μόνο μία ένσταση.

Συγκεκριμένα όταν θέλετε να στρίψετε τον κεντρικό χαρακτήρα ας πούμε κατά 180˚, ο χαρακτήρας θα στρίψει σαν να έχει καρούλια κάτω από τα πόδια του και χωρίς να βηματίσει όπως έχουμε δει σε άλλα adventure (βλ. Syberia). Το οπτικό αποτέλεσμα είναι ακόμα χειρότερο αν προσπαθήσετε να τον στρίψετε κατά 360˚. Με αυτόν τον τρόπο οι χαρακτήρες μοιάζουν με ρομπότ όταν κινούνται και αυτό οπωσδήποτε χαλάει πολύ το ρεαλισμό και αν μη τι άλλο δείχνει μια προχειρότητα.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής της ανάλυσης της οθόνης που θα χρησιμοποιεί το παιχνίδι μέσω της καρτέλας configure στο κεντρικό μενού (των Windows) πριν μπείτε στο παιχνίδι. Εδώ όμως πρέπει να τονισθεί ότι το παιχνίδι δεν υποστηρίζει αναλύσεις μεγαλύτερες από 1024Χ768. Αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και είναι απαράδεκτο για ένα παιχνίδι του 2006. Στην ίδια καρτέλα θα μπορέσετε να ρυθμίσετε και άλλα σχετικά με τα γραφικά στοιχεία. Αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα της κίνησης των χαρακτήρων και της ανάλυσης της οθόνης τα γραφικά είναι εξαιρετικά.


Ήχος


Εδώ δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε και πολλά πράγματα. Μουσική υπάρχει μεν, αλλά μόνο για το κεντρικό μενού, και αυτή είναι εντελώς αδιάφορη, πολύ μικρή και επαναλαμβανόμενη. Το παιχνίδι δεν διαθέτει κανενός είδους μουσικό χαλί καθώς εξελίσσεται και αυτό το καθιστά κάπως βουβό.

Από την άλλη όμως μεριά υπάρχουν πολλά και καλά ηχητικά εφέ, όπως άνεμος, βροχή και έτσι δεν σου δίνει την αίσθηση ότι είναι τελικά εντελώς βουβό, απλά σε κάποιες περιοχές, όπως ξερά τοπία, δεν ακούς τίποτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα μπορούσε να είχε προστεθεί ένα ωραίο μουσικό χαλί για να μην καταντάει το παιχνίδι κουραστικό.

Όταν γράφεται κάτι καινούργιο στο ημερολόγιό σας θα ακούτε έναν ειδικό ήχο σαν πλήκτρα γραφομηχανής που θα σας το υπενθυμίζει αλλά βέβαια θα βλέπετε για λίγο και μία ένδειξη στο πάνω δεξιό μέρος της οθόνης. Οι φωνές των χαρακτήρων είναι μέτριες στην Αγγλική τους απόδοση, πιθανόν στη Γερμανική να ήταν καλύτερες.

Η φωνή της Νίνας ακούγεται λίγο παιδική για την ηλικία της αλλά είναι συμπαθητική παρόλα αυτά. Απλά δεν νομίζω ότι οι φωνές έχουν γίνει από επαγγελματίες ηθοποιούς, χωρίς να γνωρίζω βέβαια ακριβώς πώς έχουν αποδοθεί.

Γενικά ο ήχος είναι το πιο ασθενές κομμάτι του παιχνιδιού και του αφαιρεί πολλά από την ατμόσφαιρα που θα μπορούσε να έχει. Πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι θα αισθάνεστε ότι δεν υπάρχει ατμόσφαιρα και λύνετε απλά δύσκολους γρίφους στα βουβά. Η απουσία μουσικής χτυπάει άσχημα και τον ήχο σώζουν τα καλά ηχητικά εφέ.


Χειρισμός


Εδώ με βεβαιότητα μιλάμε για το πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Ο χειρισμός γίνεται εξολοκλήρου με το ποντίκι και είναι υποδειγματικός. Όπως όλοι ξέρουμε, τα adventure έχουν πολύ τρέξιμο πάνω κάτω για να μαζέψεις αντικείμενα ή για να εντοπίσεις το σημείο της δράσης κ.ο.κ.

Ε λοιπόν να και ένα adventure που έχει μια λύση για αυτό το πρόβλημα. Οι σχεδιαστές του παιχνιδιού, προφανώς παίζουν και οι ίδιοι adventures και κατάλαβαν ότι είναι μεγάλο χάσιμο χρόνου το πάνω κάτω. Έτσι, αν θέλετε να αλλάξετε οθόνη, απλά κάνετε διπλό κλικ στο εικονίδιο της πόρτας και αυτόματα η οθόνη αλλάζει.

Με αυτόν τον τρόπο θα κινείστε εξαιρετικά γρήγορα μέσα στο παιχνίδι και θα ξοδεύετε περισσότερο χρόνο λύνοντας γρίφους και όχι περπατώντας πάνω κάτω. Και πιστέψτε με, έχετε πολλή δουλειά να κάνετε με τους γρίφους του παιχνιδιού. Το παιχνίδι έχει ένα σετ από τους πιο κατανοητούς κέρσορες που έχω δει. Γενικά η παρουσίαση του χειρισμού είναι άψογη.

Αν γυρίσετε πίσω στα γραφικά θα δείτε ότι αναφέρω έναν μεγεθυντικό φακό. Ε λοιπόν ήρθε η ώρα να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι αυτό, μιας και δεν νομίζω να το έχετε ξαναδεί σε παιχνίδι adventure. Ο μεγεθυντικός φακός ενεργοποιεί το περιβόητο gamehelp. Το gamehelp πρώτα απ’ όλα για να δουλέψει πρέπει να το έχετε ενεργοποιήσει στα options (βλ. manual).

Αυτό που ουσιαστικά κάνει το gamehelp είναι να σας δείχνει όλα τα hotspots που υπάρχουν σε μία οθόνη. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο σημαντική είναι αυτή η βοήθεια, αφού σε αντίθετη περίπτωση το pixel hunting θα ήταν αβάσταχτο.

Θυμάμαι συγκεκριμένα μία απίστευτη περίπτωση pixel hunting, όπου έπρεπε να εντοπίσω ένα κουτί σπίρτα στο πάτωμα ενός πολύ σκοτεινού χώρου. Εάν δεν υπήρχε το gamehelp, ίσως και να μην το είχα βρει ποτέ! Κυριολεκτώ. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα αντικείμενο από το inventory σας, κάνετε κλικ επάνω του και μετά το περνάτε πάνω από το hotspot στην οθόνη.

Αν ο συνδυασμός είναι σωστός θα δείτε τον κέρσορα να αλλάζει. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο του χειρισμού είναι ότι το παιχνίδι, όταν κάνετε έξοδο στο κεντρικό μενού, σάς ρωτάει αν θέλετε να σώσετε την πρόοδό σας με Autosave. Προσέξτε ότι σας ρωτάει, δεν σώζει αυτόματα ώστε να γεμίσει ο τόπος από autosave, όπως κάνουν τα περισσότερα παιχνίδια. Βέβαια δεν υπάρχει δυνατότητα διαγραφής ενός save. Πραγματικά νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος να μπω στον κόπο να σας εξηγήσω τον χειρισμό του παιχνιδιού αφού είναι απλούστατος και επίσης αναφέρεται και στο manual. Οι κέρσορες νομίζω θα σας εξηγούν από μόνοι τους τα πάντα.

Επίσης άξια μνείας και αναφοράς είναι η βοήθεια που προσφέρει το παιχνίδι σε πολλούς από τους γρίφους σκέψης. Έτσι, όταν συναντήσετε έναν δύσκολο τέτοιο γρίφο θα δείτε στο ίδιο σημείο που εμφανίζονται και οι αυτόματες εγγραφές του ημερολογίου της Νίνα να φαίνεται ένα αγγλικό ερωτηματικό. Αυτή είναι η διακριτική ειδοποίηση, που σας παρέχει το παιχνίδι και που πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχουν διαθέσιμα στις τελευταίες σελίδες του ημερολογίου βοηθητικά στοιχεία για την επίλυση των δυσκολότερων γρίφων περισυλλογής.

Παρόλα αυτά οφείλω να σας προειδοποιήσω ότι αυτή η βοήθεια καλύπτει μόνο τους πιο δύσκολους γρίφους σκέψης και όχι όλους τους γρίφους του παιχνιδιού. Συνδυάστε όμως το gamehelp, που ουσιαστικά εκμηδενίζει το pixel hunting, με την βοήθεια στους γρίφους σκέψης και καταλαβαίνετε ότι η ομάδα δημιουργίας του παιχνιδιού σας έχει στο μυαλό της!


Δράση


Η δράση είναι ακόμα ένας πολύ δυνατός τομέας αυτού του παιχνιδιού. Με δύο λέξεις θα την χαρακτήριζα καταιγιστική και εντελώς απρόβλεπτη. Ειλικρινά δεν θα προλαβαίνετε να χωνεύετε τις εξελίξεις και κάτι καινούργιο θα συμβαίνει πάντα εκεί που δεν το περιμένατε.

Αν νομίζετε ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι με πλοκή βαρετή και αναμενόμενη, ή ακόμα χειρότερα, αν νομίζετε ότι το τέλος του είναι προβλέψιμο ξεχάστε το. Το σενάριο έχει πολλές ανατροπές και πάντα θα σας κρατάει σε αγωνία αφού όλο και κάτι θα γίνεται που θα σας ταράζει την ηρεμία αφού ένας αόρατος εχθρός φαίνεται να σας κηνυγάει παντού.

Μία μεγάλη καινοτομία που εισάγει το παιχνίδι και αφορά τη δράση του είναι η δυνατότητα να ελέγχετε περισσότερους από έναν κεντρικούς χαρακτήρες και ακόμα παραπέρα να ελέγχετε δύο ταυτόχρονα! Έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να χαλαρώνετε όταν η υπόθεση με τον ένα χαρακτήρα δεν προχωράει και να ρίχνετε το βάρος στον άλλο.

Επίσης θα πρέπει να βρείτε τρόπο να μοιράζεστε αντικείμενα μεταξύ των χαρακτήρων χωρίς να έρχονται σε επαφή. Θα το δείτε αυτό όταν φτάσετε στο σημείο που αναφέρομαι στο παιχνίδι. Για να μη σας χαλάσω την έκπληξη δεν θα σας πω ποιος είναι ο δεύτερος χαρακτήρας που θα έχετε υπό τον έλεγχό σας αλλά θα αρχίσετε να το υποψιάζεστε από νωρίς αυτό.

Στα θετικά του παιχνιδιού προστίθεται και η μεγάλη διάρκειά του. Σε αυτό το παιχνίδι η αγωνία θα χτυπάει κόκκινο καθώς δεν θα ξέρετε πολλές φορές αν ο ένας χαρακτήρας ζει ή πέθανε. Η πλοκή και το σενάριο έχει επηρεαστεί αρκετά από ένα πνεύμα συνωμοσίας, και έτσι δεν θα ξέρετε ποιον να εμπιστευθείτε ανά πάσα στιγμή.

Η μικρή μας Νίνα είναι μπλεγμένη, χωρίς να το θέλει, σε κάτι πολύ μεγάλο, αυτό είναι βέβαιο. Θα βρει μπροστά της ακόμα και δολοφονημένα άτομα! Ο τερματισμός είναι πολύ ωραίος και είναι δύσκολο να τον προβλέψει κάποιος. Βέβαια μην περιμένετε να δεθείτε με τους χαρακτήρες όσο πιθανόν στο Syberia ή το The Longest Journey.

Ο λόγος για τον οποίο λείπει αυτό το δέσιμο είναι οι όχι και τόσο προσεγμένοι διάλογοι του παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες αποδίδονται αρκετά επιφανειακά και η Νίνα φαίνεται να αντιδρά σαν χαζοπούλι που δέχεται αδιαμαρτύρητα ότι κι αν της πουν. Πραγματικά φαίνεται σαν οι χαρακτήρες να είναι κενοί από σκέψεις. Λίγη περισσότερη προσοχή στους χαρακτήρες και τους διαλόγους και θα είχαμε κάτι το εξαιρετικό.


Γρίφοι


Οι γρίφοι του παιχνιδιού είναι κατά γενική ομολογία δύσκολοι έως πολύ δύσκολοι. Υπάρχουν γρίφοι όλων των ειδών. Αυτοί όμως που θα συναντήσετε πιο συχνά είναι οι γρίφοι αντικειμένων. Είτε δηλαδή να συνδυάσετε κάποια αντικείμενα μεταξύ τους, είτε να χρησιμοποιήσετε ένα αντικείμενο στο περιβάλλον.

Οι γρίφοι σκέψης δεν νομίζω ότι θα σας απασχολήσουν και πολύ και είναι μάλλον εύκολοι. Επίσης οι γρίφοι σκέψης είναι εντελώς μηχανικοί και αδιάφοροι και δεν έχουν κανένα στοιχείο δημιουργικότητας. Ασφαλώς έχουμε δει καλύτερους γρίφους σε παιχνίδια όπως το The Longest Journey. Αυτοί που θα σας δυσκολέψουν πολύ θα είναι οι γρίφοι συνδυασμού αντικειμένων με hotspots.

Πολλοί από τους γρίφους του παιχνιδιού δεν βγάζουν κανένα νόημα από πλευράς λογικής και θα βρείτε τη λύση τους απλά δοκιμάζοντας τα πάντα. Πάρα πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να δοκιμάζει όλα τα αντικείμενα μεταξύ τους ή ένα αντικείμενο με όλα τα hotspots. Δεν είναι και τόσο άσχημη η κατάσταση με τους γρίφους και αρκετούς από αυτούς τους απόλαυσα. Απλά δεν είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού.


Συμπεράσματα


Το Secret Files: Tunguska είναι ένα πολύ ευχάριστο παιχνίδι, που θα σας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος με τις πολλές στρώσεις πλοκής και το αναπάντεχο σενάριό του. Ένας από τους κύριους λόγους που το κάνουν τόσο ευχάριστο είναι ο εξαιρετικός και υποδειγματικός χειρισμός του.

Επίσης το Tunguska είναι ένα άρτια οργανωμένο παιχνίδι όπως άλλωστε προστάζει και η παράδοση της Γερμανίας. Κατά τα άλλα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για μια καλή προσπάθεια μιας νέας εταιρείας και σαφώς όχι για κάποιο κλασικό διαμάντι που θα θυμόμαστε για καιρό.

Αυτά που χτυπάνε άσχημα στο μάτι είναι ο ήχος του, οι διάλογοι, οι φωνές και σε ορισμένες περιπτώσεις οι γρίφοι του. Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι έπαιξα το παιχνίδι έχοντας εγκαταστήσει το τελευταίο patch (1.03). Αν με ρωτούσατε αν αξίζει τα λεφτά του θα σας έλεγα ότι γενικότερα 40 € είναι μάλλον πολλά για αυτό το παιχνίδι.

Όμως τώρα που έχουν περάσει κάποια χρόνια και που θα το βρείτε πολύ φθηνά αξίζει τον κόπο να το αγοράσετε και να το προσθέσετε στη συλλογή σας. Προσωπικά επειδή το πήρα το 2006 (τη χρονιά που βγήκε) και το πλήρωσα 40 €, έχω να πω πως σίγουρα δεν κλαίω τα λεφτά μου και είμαι χαρούμενος που έπαιξα ένα παιχνίδι σαν κι αυτό.

Μου άρεσε πάρα πολύ το γεγονός ότι ήταν αρκετά δύσκολο και μεγάλο σε διάρκεια. Εδώ πρέπει να τονίσω ότι το παιχνίδι, στην αρχική του έκδοση σε DVD, είναι συμβατό με τα Windows Vista και 7 με ένα ελάχιστο και πολύ απλό για τον κάθε χρήστη «πείραγμα» των αρχείων του τελευταίου patch.

Για να πετύχετε την συμβατότητα με τις νεότερες εκδόσεις των Windows θα πρέπει αρχικά και πριν εγκαταστήσετε το παιχνίδι να επισκεφθείτε αυτή την ηλεκτρονική διεύθυνση και να εγκαταστήσετε την σωστή έκδοση των Tages Drivers για το σύστημά σας ανάλογα αν έχετε 64-bit ή 32-bit υπολογιστή και λειτουργικό σύστημα. Στη συνέχεια κατεβάστε το patch 1.03. Προσεκτικά, αποσυμπιέστε (extract) όλα τα αρχεία που βρίσκονται στον κατεβασμένο φάκελο του patch, στον κεντρικό φάκελο εγκατάστασης του παιχνιδιού και όχι σε κάποιο υποφάκελό του. Επίσης κυκλοφορούν σε διαδικτυακά μαγαζιά (π.χ. Steam) επεξεργασμένες εκδόσεις που παίζουν εξαρχής τέλεια σε σύγχρονα συστήματα.


Θετικά


  • Ενδιαφέρον σενάριο με πολλές στρώσεις πλοκής
  • Άψογος χειρισμός
  • Όμορφα γραφικά
  • Ωραία απόδοση των καιρικών συνθηκών
  • Αυξημένη δυσκολία/Αυξημένη αντοχή στο χρόνο
  • Μεγάλη διάρκεια
  • Δυνατότητα ελέγχου περισσοτέρων του ενός χαρακτήρων
  • Ημερολόγιο
  • Gamehelp και βοήθεια στους γρίφους σκέψης
  • Autosave κατόπιν ερώτησης

 

Αρνητικά


  • Μέτριοι διάλογοι
  • Απουσία μουσικής επένδυσης
  • Μηχανικοί και μη δημιουργικοί γρίφοι σκέψης
  • Μέτρια απόδοση διαλόγων
  • Δεν μπορείς να διαγράψεις τα save


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 8,5/10



No comments:

Post a Comment