Μυστήριο και φαντασία στην υπέροχη Σκωτία
Είδος: Adventure [Point and Click]
Πλατφόρμα: Microsoft Windows, iPhone, iPad, iPod Touch
Ανάπτυξη: Galilea
Ανάπτυξη: Galilea
Παίκτες: Single Player
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 1/11/2001
Χώρα Προέλευσης: Γαλλία
Προτεινόμενες Απαιτήσεις: Λ.Σ.: Windows XP/Vista/7/8
Επεξεργαστής: Pentium 200 MHz
Μνήμη: 32 MΒ
Σκληρός δίσκος: 1.15 GΒ ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: Συμβατή με Direct X
Κάρτα ήχου: Συμβατή με DirectX
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
8X CD-ROM Συσκευή
Επεξεργαστής: Pentium 200 MHz
Μνήμη: 32 MΒ
Σκληρός δίσκος: 1.15 GΒ ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: Συμβατή με Direct X
Κάρτα ήχου: Συμβατή με DirectX
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
8X CD-ROM Συσκευή
Εισαγωγή – Σενάριο
Αχ αυτή η μαγευτική Σκωτία! Η πλούσια Κέλτικη παράδοση. Η
θαυμάσια παραδοσιακή μουσική με τη γκάιντα. Η υπέροχη βαριά Σκωτσέζικη προφορά
των Αγγλικών. H μακρά ιστορία. Η Βρετανική ευγένεια και τόσα άλλα.
Είναι μία χώρα που πάντα ονειρευόμουν να επισκεφθώ και να
ζήσω ακόμα αν θα μπορούσα εκεί. Η μουσική επιρροή των Σκωτσέζων είναι πολύ
μεγάλη και η παραδοσιακή μουσική τους που ονομάζεται country αποτέλεσε
τη βάση για να δημιουργηθεί η country μουσική του Νότου των Η.Π.Α.
Το The Cameron Files:
Secret
at Loch Ness,
ή απλά Loch Ness όπως έγινε γνωστό στην Ελλάδα και αλλού, είναι το πρώτο παιχνίδι
της Γαλλικής εταιρείας Galilea
και αναφέρεται στην Σκωτία της δεκαετίας του 1930. Δεκέμβριος του 1934 για την
ακρίβεια. Άρα είναι στην ουσία ένα παιχνίδι εποχής. Το 2002 η Galilea δημιούργησε
την επίσημη συνέχεια του παιχνιδιού Loch Ness που ακούει στο όνομα The Cameron Files: Pharaoh’s Curse και
το οποίο διαδραματίζεται στην Αίγυπτο. Άλλες δουλειές της εταιρείας είναι το
παιχνίδι στρατηγικής Pax Romana του 2003 καθώς και το adventure του 2004, Jack the Ripper.
Το σενάριο του παιχνιδιού έχει ως εξής: Στην έπαυλη των Mac Farley κάτι κακό συμβαίνει. Ο
Λόρδος Mac Farley έχει απαχθεί από κάποιον άγνωστο στην αρχή εχθρό του που
θέλει να τον εκδικηθεί. Η γενναία και όμορφη κόρη του, Moira Mac Farley, που θα μπορούσε
ενδεχομένως να βοηθήσει λείπει σε ταξίδι.
Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο ενός Αμερικανού ιδιωτικού
ντετέκτιβ (που έρχεται από το Σικάγο) ονόματι Alan Parker Cameron, ο οποίος έχει
στενούς οικογενειακούς δεσμούς με την οικογένεια Mac Farley. Επίσης έχουν
παρατηρηθεί στο οίκημα των Mac Farley και πολλά υπερφυσικά φαινόμενα με φαντάσματα. Το οίκημα
ονομάζεται Devil’s Ridge και
βλέπει κατευθείαν στη θρυλική λίμνη του Loch Ness. Ο αστυνομικός αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο.
Παρότι μπορεί αρχικά να φαίνεται ότι το Loch Ness είναι ένα ντετεκτιβικό ή
θρίλερ παιχνίδι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην πραγματικότητα είναι
ένα παιχνίδι φαντασίας και μυστηρίου και δεν έχει ως βασικό στόχο να τρομάξει
τον παίκτη.
Ο φαλακρούλης, κοκκινομάλλης πρωταγωνιστής Alan Parker Cameron είναι
από τους πιο συμπαθητικούς και ευγενικούς χαρακτήρες που έχω συναντήσει σε computer game. To Loch Ness είναι
ένα παιχνίδι γεμάτο από ανθρωπιά, ευγένεια και θα έλεγα ότι τελικά είναι ένα
γλυκό Γαλλικό game.
Προσωπικά είμαι λάτρης της Γαλλικής τέχνης και κουλτούρας
εδώ και πολλά χρόνια. Έχω να το λέω ότι όσες ταινίες Γαλλικού σινεμά έχω δει
στη ζωή μου μού φάνηκαν όλες ανεξαιρέτως από πολύ καλές έως εξαιρετικές. Η
Γαλλία είναι μία χώρα με πολύ μεγάλη παράδοση στην τέχνη. Ας μην ξεχνάμε ότι
και ο σπουδαίος Βέλγος Benoit Sokal ζει και εργάζεται στη Γαλλία.
Θεωρώ ότι η ιδέα να φτιάξει μία Γαλλική εταιρεία σαν την Galilea ένα
παιχνίδι adventure
εποχής αφιερωμένο στη Σκωτία είναι θαυμάσια και πρωτότυπη. Όπως θα δούμε και
παρακάτω, η εκτέλεση αυτής της ιδέας είναι επίσης εξαιρετική.
Είναι πολύ πιθανόν να πήραν την ιδέα της έμπνευσης από τη
Σκωτία λόγω της κοινής Κελτικής παράδοσης μεταξύ Γαλλίας, Σκωτίας και Ιρλανδίας.
Το σενάριο του Loch Ness είναι πρωτότυπο και πολύ καλό και κάνει το παιχνίδι
απολαυστικό και πολύ ενδιαφέρον.
Γραφικά – Ήχος
Τα γραφικά του παιχνιδιού τρέχουν σε ανάλυση 640Χ480. Αυτό
αναπόφευκτα δημιουργεί έντονο πιξέλιασμα (εμφάνιση των εικονοστοιχείων στην
οθόνη). Τα γραφικά του Loch Ness
ομοιάζουν κατά αυτόν τον τρόπο με αυτά του Amerzone του 1999 αλλά
είναι κατώτερα του τελευταίου παρότι το Loch Ness είναι νεότερο κατά δύο χρόνια (2001).
Τα γραφικά του τίτλου είναι προοπτικής πρώτου προσώπου όπως
και αυτά του Amerzone. Επίσης
προβάλλονται σε πλήρη οθόνη. Παρά τα προαναφερθέντα προβλήματα των γραφικών,
αυτά έχουν αρκετές λεπτομέρειες και είναι τελικά ευχάριστα και όμορφα λόγω
αυτού. Κυριαρχούν τα παστέλ – απαλά χρώματα και όχι τα ζωηρά και έντονα. Άλλη
μία ομοιότητα μεταξύ του Amerzone
και του Loch Ness.
Τα πολλά pre-rendered βιντεάκια του τίτλου
είναι υψηλής ποιότητας και σε αυτά το πιξέλιασμα είναι πολύ λιγότερο εμφανές.
Τα γράμματα όλων των εγγράφων του παιχνιδιού είναι καθαρά και διαβάζονται
εύκολα και αυτό είναι πολύ θετικό φυσικά.
Οι κέρσορες του Loch Ness είναι αρκετά δυσνόητοι και δεν σας κρύβω ότι χρειάστηκε να
συμβουλευτώ το manual του παιχνιδιού (το οποίο μπορείτε
να κατεβάσετε από εδώ δωρεάν) για να τους κατανοήσω. Επίσης αυτοί οι
κέρσορες δεν είναι και ιδιαίτερα καλαίσθητοι. Το εν λόγω εγχειρίδιο χρήσης
είναι όμορφο και πλήρες όσον αφορά την πληροφόρηση που σας προσφέρει. Οπωσδήποτε
δεν ανήκει στην κατηγορία των μικρών και ανεπαρκών manual που
βλέπουμε σε πολλά άλλα παιχνίδια ειδικά τα τελευταία χρόνια.
Έχετε υπόψη σας ότι στις ηλεκτρονικές εκδόσεις που πωλούν τα
διάφορα καταστήματα (όπως www.bigfishgames.com και
Steam) δεν δίνεται το manual του
παιχνιδιού οπότε θα πρέπει αν το θέλετε αναγκαστικά να το κατεβάσετε από την
παραπάνω διεύθυνση.
Ο συγχρονισμός των χειλιών με την ομιλία των χαρακτήρων είναι
πολύ καλός για την Αγγλική τουλάχιστον έκδοση που έχω στα χέρια μου.
Συνολικά, τα γραφικά του Loch Ness ενδέχεται να αφήσουν ανικανοποίητους πολλούς παίκτες και
φαίνονται παλιά. Υπήρξαν ορισμένοι gamers οι οποίοι αγόρασαν το παιχνίδι,
είδαν τα γραφικά και αμέσως το παράτησαν. Είναι με βεβαιότητα ο πιο αδύναμος
τομέας του παιχνιδιού. Όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, οι υπόλοιποι τομείς είναι
πολύ καλύτεροι και αποζημιώνουν τον παίκτη.
Ας δούμε και τον ήχο. Η μουσική του τίτλου είναι πραγματικά
εξαιρετική και χρησιμοποιεί την παραδοσιακή υπέροχη γκάιντα της Σκωτίας. Ακόμα
ηχεί στα αυτιά μου η μουσική του Loch Ness! Το μόνο κακό είναι ότι τα μουσικά κομμάτια είναι αρκετά
μικρά σε χρονική διάρκεια. Μουσική υπόκρουση υπάρχει στο κεντρικό μενού του
παιχνιδιού καθώς και στα βίντεό του. Τη μουσική έχει γράψει ο Yan Volsy.
Οι ηθοποιοί που εκφωνούν τους διαλόγους κάνουν πολύ καλή
δουλειά και αποδίδονται καλά τα συναισθήματα της κάθε στιγμής. Επίσης, έμφαση
έχει δοθεί και στην προφορά των Αγγλικών τους η οποία είναι Σκωτσέζικη και
πραγματικά το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει ιδιαίτερα.
Ένα υπαρκτό πρόβλημα με τον ήχο είναι ότι η μουσική των
βίντεο ακούγεται δυνατά και ταυτόχρονα με τους διαλόγους και έτσι είναι δύσκολο
να ακούσεις και να καταλάβεις κάποια από τα λόγια που λέγονται.
Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να χαμηλώσει κανείς την
ένταση της μουσικής στα options αφού δεν υπάρχει καν καρτέλα options στο Loch Ness. Αυτό είναι το πρώτο
παιχνίδι που παίζω στο οποίο δεν υπάρχει καρτέλα options αλλά
αυτό ήταν κάτι που δεν με ενόχλησε καθόλου. Ίσα ίσα μου άρεσε γιατί έτσι το
παιχνίδι γίνεται πολύ απλό και εύκολο.
‘Ένα σοβαρό πρόβλημα του Loch Ness, το οποίο υπήρχε και στο Amerzone είναι ότι δεν
υπάρχει υποτιτλισμός στις ομιλίες των ηθοποιών. Παρόλα αυτά, οι τελευταίες
ακούγονται καθαρά, καλύτερα από του Amerzone
και μπορεί κάποιος με λίγη προσοχή να τις παρακολουθήσει.
Οι ήχοι περιβάλλοντος και φύσης είναι πραγματικά πολύ καλοί
και δημιουργούν έντονη ατμόσφαιρα. Οι ήχοι από τις ξύλινες πόρτες που τρίζουν
μέσα στην έπαυλη του Devil’s Ridge πλάθουν
ατμόσφαιρα τρόμου αλλά μην φανταστείτε ότι το Loch Ness θα σας τρομάξει
υπερβολικά. Δεν είναι αυτός ο στόχος του άλλωστε όπως προείπα.
Συνολικά ο ήχος του Loch Ness σε αντίθεση με τα γραφικά θα ικανοποιήσει τους περισσότερους
παίκτες με την εξαίσια μουσική, τις προσεγμένες ερμηνείες των ηθοποιών και τα
πλούσια ηχητικά εφέ.
Χειρισμός – Πλοκή – Γρίφοι
Το Loch Ness είναι ένα παραδοσιακό point and click adventure. Ο χειρισμός του Loch Ness είναι αρκετά απλός και
λειτουργικός. Με το δεξί κλικ του ποντικιού αποκτάτε πρόσβαση στο μενού του inventory, των εγγράφων και
του ημερολογίου. Με το πλήκτρο του πληκτρολογίου Esc βλέπετε το
κεντρικό μενού ώστε να μπορέσετε να σώσετε, να φορτώσετε κάποιο σωσμένο ή να
κάνετε έξοδο στα Windows.
Με το πλήκτρο spacebar του πληκτρολογίου σας μπορείτε να προσπεράσετε στα γρήγορα
τα βιντεάκια και το εισαγωγικό βίντεο που παίζει κάθε φορά που μπαίνετε στο παιχνίδι.
Το inventory σας είναι περιορισμένο σε μία οθόνη/σελίδα και αυτό
διευκολύνει την κατάσταση με τους γρίφους αντικειμένων αφού τα αντικείμενα που
συλλέγετε δεν είναι υπερβολικά σε αριθμό. Οι περιγραφές των αντικειμένων με
κείμενο στο inventory είναι σαφείς και σε πολλά αινίγματα θα σας λύσουν τα χέρια
οπότε θυμηθείτε να τις διαβάζετε συχνά.
Στο Loch Ness
υπάρχουν δύο στοιχεία που ενδέχεται να ενοχλήσουν αρκετούς adventurers. Το πρώτο είναι ότι πολλές
φορές όταν πηγαίνετε να χρησιμοποιήσετε ένα αντικείμενο του περιβάλλοντος ή να
ανοίξετε μια πόρτα θα βλέπετε ένα σύμβολο απαγόρευσης (μία διαγώνια κόκκινη
γραμμή) επάνω στον κέρσορα. Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι για να μπορέσετε να
χρησιμοποιήσετε το απαγορευμένο αντικείμενο πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε άλλες
ενέργειες με άλλα αντικείμενα. Οπότε αν δείτε το απαγορευτικό σύμβολο ψάξτε
αλλού στον χώρο.
Αυτό ενδέχεται να εκνευρίσει ορισμένους παίκτες. Προσωπικά
όμως πιστεύω ότι σου λύνει τα χέρια κατά κάποιον τρόπο διότι ανά πάσα στιγμή
ξέρεις που να εστιάσεις και που είναι και που δεν είναι το σημείο της δράσης.
Το δεύτερο στοιχείο του gameplay που σίγουρα θα εκνευρίσει
πολλούς είναι οι σκηνές με χρονικό περιορισμό. Αυτό σημαίνει ότι σε αρκετά
σημεία του παιχνιδιού θα πρέπει να ολοκληρώσετε κάποια ενέργεια σε περιορισμένο
χρόνο. Το πόσο χρόνο ακριβώς θα έχετε θα το παρακολουθείτε ζωντανά μέσω μίας μπάρας
που θα εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης σας. Θεωρώ ότι αυτή η ιδέα των
χρονικών περιορισμών ήταν λάθος και αστοχία από πλευράς δημιουργών και
απομάκρυνε πολλούς παίκτες από το ίδιο το παιχνίδι.
Μία ακόμα αδυναμία του τίτλου είναι ότι δεν υπάρχει μενού
προβολής των πολλών και ποιοτικών βίντεο, ούτε και μετά τον τερματισμό.
Επίσης κάτι που σίγουρα θα ενοχλήσει πολλούς είναι ότι στο
παιχνίδι μπορείς να πεθάνεις και να δεις μία κόκκινη οθόνη game over. Αυτή τη μόδα του
θανάτου στα adventure games την είχε ξεκινήσει τη χρυσή εποχή των adventure η Sierra. Είναι μία λογική την
οποία προσωπικά απεχθάνομαι και δεν είμαι ο μόνος. Πιστεύω ότι το game over δεν
συνάδει με τη φύση των σύγχρονων παιχνιδιών περιπέτειας και είναι πολύ
εκνευριστικό όταν αυτό συμβαίνει.
Επίσης αναγκάζει τον παίκτη να σώζει στον σκληρό του δίσκο υπερβολικά
συχνά μήπως και πεθάνει ξαφνικά. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι ίδιοι οι γρίφοι και η
εξερεύνηση στα adventure αποτελούν αρκετή πρόκληση για τους παίκτες και δεν
χρειάζεται να τους βομβαρδίζει το παιχνίδι και με ξαφνικούς θανάτους από πάνω.
Στο Loch Ness
υπάρχουν σπαζοκεφαλιές όλων των ειδών αλλά μακράν οι δυσκολότεροι είναι οι
γρίφοι σκέψης. Θεωρώ ότι η συνολική δυσκολία των αινιγμάτων του παιχνιδιού
κινείται σε λογικά, βατά επίπεδα. Οι σπαζοκεφαλιές του τίτλου δεν είναι πάντα
πλήρως ενσωματωμένες στο σενάριο όπως συμβαίνει παραδείγματος χάρη με τα
παιχνίδια του Sokal
αλλά με λίγη σκέψη και μελέτη των εγγράφων μπορεί κάποιος να τις λύσει.
Το παιχνίδι δίνει μόνο 8 θέσεις για save ακριβώς
όπως και το Amerzone
του Sokal. Οπότε
αναγκαστικά θα πρέπει από κάποιο σημείο και μετά να σώζετε επάνω στα
προηγούμενα. Μακάρι να είχε περισσότερες θέσεις για αποθήκευση. Οι γρίφοι
συνδυασμού αντικειμένων ή χρήσης τους στο περιβάλλον είναι αρκετά εύκολοι. Ο
ίδιος ο σχεδιασμός του παιχνιδιού βοηθάει πολύ στο να γίνονται ευκολότεροι οι
τελευταίοι.
Τρομερό pixel hunting δεν μπορώ να πω πως έχει ο συγκεκριμένος τίτλος αλλά θα
πρέπει να προσέχετε πολύ να εξερευνάτε εξονυχιστικά τις σκηνές close up. Όταν δηλαδή εστιάζει η
κάμερα σε κάποιο στοιχείο όπως σε ένα γραφείο ή σε ένα μηχάνημα.
Οφείλω να ομολογήσω ότι οι σπαζοκεφαλιές του Loch Ness δεν με ενθουσίασαν και
πολύ και δεν τις θεωρώ ιδιαίτερα δημιουργικές. Πολλές από αυτές μου φάνηκαν
διαδικαστικές.
Το Loch Ness
πωλείται και από το Steam και μπορείτε να επιλέξετε εσείς τη γλώσσα του παιχνιδιού
μεταξύ των εξής γλωσσών: Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά,
Πορτογαλικά. Μιας και το παιχνίδι προέρχεται από τη Γαλλία ίσως θα ήταν
καλύτερο όσοι από εσάς είστε Γαλλομαθείς να προτιμήσετε αυτή την έκδοση. Αν και
η Αγγλική έκδοση είναι εξαιρετική και το παιχνίδι αναφέρεται στη Σκωτία που
είναι μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου. Η απόφαση δική σας για το τι γλώσσα θα επιλέξετε.
Τα έγγραφα του Loch Ness είναι σχετικά μικρά σε όγκο και βοηθούν σχεδόν αποκλειστικά και
μόνο στην επίλυση των αινιγμάτων. Άρα το Loch Ness δεν θα σας κουράσει από άποψη κειμένων. Το σενάριο του
παιχνιδιού περιστρέφεται στην ουσία γύρω από την αιώνια μάχη του καλού με το
κακό.
Το gameplay του Loch Ness παρά τις αστοχίες του μπορεί να χαρακτηριστεί έξυπνο και
ευχάριστο. Το βασικότερο που πρέπει να ειπωθεί για τον τίτλο είναι ότι λειτουργεί
άψογα χωρίς κανενός είδους bugs,
glitches κ.ο.κ. Αυτό είναι φυσικά πάρα πολύ σημαντικό.
Επίλογος
Το Loch Ness της Galilea είναι ένα μοναδικό adventure game με την
έννοια ότι κανένα άλλο παιχνίδι περιπέτειας δεν έχει ασχοληθεί με την μαγευτική
Σκωτία. Το συγκεκριμένο game με απορρόφησε εντελώς από την αρχή μέχρι το τέλος του και
μπορώ να πω ότι με μάγεψε με την ατμόσφαιρα και την εξαίσια μουσική του. Το εν
λόγω παιχνίδι λειτουργεί άψογα χωρίς κανενός είδους bugs, glitches κ.λπ. Αυτό από μόνο του δηλώνει
την υψηλή ποιότητά του.
Αν μπορέσετε να δείτε βαθύτερα από τα ομολογουμένως
παρωχημένα γραφικά του και τις όποιες μικρές αστοχίες στο gameplay θα είστε σε θέση να απολαύσετε
ένα πραγματικά πολύ καλό και μοναδικό παιχνίδι. Απολαύστε το!
Θετικά
·
Πρωτότυπο και ενδιαφέρον σενάριο
·
Ατμόσφαιρα που μαγνητίζει
·
Εξαιρετικός ήχος και μουσική
·
Πολύ καλό voice acting
·
Άψογη λειτουργία χωρίς προβλήματα
Αρνητικά
·
Σκηνές με χρονικό περιορισμό
·
Ξεπερασμένα γραφικά
No comments:
Post a Comment