Ένα πανέμορφο ταξίδι προς τη Λατινική Αμερική
Είδος: Adventure
Δημιουργός: Benoît Sokal
Ανάπτυξη: Microids
Εκδότης: Casterman, Ubisoft, Anuman Interactive
Πλατφόρμα: Microsoft Windows,
Classic Mac OS, Mac OS X, PlayStation, Android,
iOS
Παίκτες: Single Player
Έτος κυκλοφορίας: 1999
Χώρα προέλευσης: Γαλλία
Προτεινόμενες Απαιτήσεις: Λ.Σ.: Windows XP/Vista/7/8/10 (για την
έκδοση του gog.com)
Επεξεργαστής: 1,4 GHz
Μνήμη: 512 MΒ
Σκληρός δίσκος: 1.15 GΒ ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: Συμβατή με Direct X 9.0
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
DVD-ROM Drive
Μνήμη: 512 MΒ
Σκληρός δίσκος: 1.15 GΒ ελεύθερος χώρος
Κάρτα γραφικών: Συμβατή με Direct X 9.0
Πληκτρολόγιο
Ποντίκι
DVD-ROM Drive
Εισαγωγή – Σενάριο
Το Amerzone:
The Explorer’s Legacy είναι
το παρθενικό παιχνίδι του Benoit Sokal
και το έτος σχεδιασμού του είναι το 1999. Ο Sokal επιμελήθηκε το σενάριο και το
μεγαλύτερο μέρος των γραφικών του. Δημιουργός εταιρεία του Amerzone είναι η
πολύ γνωστή στους φίλους των Adventure games,
Microids. Το Amerzone είναι ένα από τα πρώτα παιχνίδια που δημιούργησε η
παραπάνω εταιρεία. H
Γαλλική Anuman ανέλαβε τις πολλές σύγχρονες επανεκδόσεις που έχει κάνει τα
τελευταία χρόνια το παιχνίδι.
Εντυπωσιακό είναι το ότι πάρα πολλοί από τους ανθρώπους που
εργάστηκαν για το Amerzone,
παρέμειναν βασικοί συνεργάτες του B. Sokal και σε όλες τις επόμενες δουλειές του, ειδικά σε αυτές της
εταιρείας White Birds Productions.
Το σενάριο έχει ως εξής: Η Amerzone, είναι μία φανταστική χώρα
κάπου στην Λατινική Αμερική. Το όλο παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από τον μύθο
των white birds.
Αυτά τα λευκά πουλιά απαντώνται μόνο στην Amerzone και λέγεται ότι όσο ζουν και αναπαράγονται κανονικά
φέρνουν ευημερία και καλοτυχία στους ιθαγενείς Ινδιάνους της περιοχής.
Περίπου 60 χρόνια πριν, τρεις άνδρες, τρεις εισβολείς
έφτασαν εκεί, ο καθένας με έναν διαφορετικό σκοπό στο μυαλό του. Ο ένας, ο
ιεραπόστολος David Mackowski, πιστεύει ότι οι θρησκευτικές αντιλήψεις των
ιθαγενών και ειδικά η εμμονή τους με τον μύθο των white birds είναι
παιδαριώδεις. Στόχος του είναι να προσηλυτίσει τους ιθαγενείς ώστε να
εκχριστιανιστούν.
Ο δεύτερος άνδρας είναι ο Antonio Alvarez, ένας ιθαγενής που σπούδασε νομικά
στη Γαλλία. Στόχος του είναι να ηγηθεί της χώρας του εκμοντερνίζοντάς την και
φέρνοντας από την Ευρώπη την Επιστήμη και την Τεχνολογία. Το πρόβλημα είναι ότι
ο συγκεκριμένος πολιτικός, τελικά μετατρέπεται σε ένα στυγνό δικτάτορα που
μισεί τον λαό του και τις «ξεπερασμένες» δοξασίες και μυθολογίες του και εν
τέλει καταστρέφει την ίδια του τη χώρα.
Ο τρίτος άνδρας είναι αυτός από τον οποίο θα πάρετε την
συνέντευξη. Δηλαδή ο Γάλλος Alexander Valembois.
Αυτός έχει ως μοναδικό σκοπό την αναγνώριση και τη δόξα. Μαγεύεται από τις
ιστορίες των ιθαγενών για τα white birds
και δημιουργεί ακόμα και έναν δυνατό ερωτικό δεσμό με μία νεαρή Ινδιάνα, την Yekoumani. Παρότι η τελευταία
τον αγαπάει πολύ, αυτός προδίδει την ίδια και την φυλή της, παίρνοντας μαζί του
στη Γαλλία το τελευταίο αυγό των white birds, φέρνοντας έτσι μεγάλη δυστυχία στην Amerzone.
Για κακή τύχη όμως του Valembois, οι ανακαλύψεις και το ημερολόγιό του γίνονται
αντικείμενο χλευασμού από την επιστημονική κοινότητα της εποχής του. Λίγο πριν
πεθάνει, ο Valembois κατακλύζεται από μεγάλες τύψεις συνείδησης. Ζητάει από εσάς
να επιστρέψετε το αυγό των λευκών πουλιών πίσω εκεί όπου ανήκει, ελπίζοντας
έτσι ότι θα συγχωρεθεί η αμαρτία που έκανε στα νιάτα του.
Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο ενός νεαρού δημοσιογράφου του
οποίου το όνομα δεν αναφέρεται σχεδόν καθόλου στο παιχνίδι (μάλλον δεν είναι
και τόσο σημαντικό). Ο στόχος σας θα αποκαλυφθεί μετά τα τελευταία λόγια που θα
σας πει λίγο πριν τον θάνατό του ο εξερευνητής Alexander Valembois.
Το σενάριο του Amerzone είναι έντονα ποιητικό, πολύ δυνατό και είναι η
κινητήριος δύναμη ολόκληρου του παιχνιδιού. Όλοι ξέρουμε ότι η ψυχή κάθε καλού adventure game είναι το σενάριό του και
το Amerzone έχει οπωσδήποτε
πολύ καλή ψυχή!
Γραφικά
Τα γραφικά του παιχνιδιού τρέχουν σε
ανάλυση 640Χ480 και είναι προοπτικής πρώτου προσώπου. Η προοπτική των γραφικών
μπορεί να ξενίσει αρκετούς παίκτες αφού τα τελευταία χρόνια τα περισσότερα adventure που κυκλοφορούν
χρησιμοποιούν προοπτική τρίτου προσώπου. Παρόλα αυτά, αυτό δεν είναι πρόβλημα
για το Amerzone. Επιπλέον, θα έλεγα ότι δίνει άλλη
πνοή και ομορφιά στο παιχνίδι και είναι και μια ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με τα
adventure τρίτου προσώπου.
Ας μην ξεχνάμε ότι το Amerzone είναι φανερά επηρεασμένο από την κλασική σειρά
παιχνιδιών Myst αν και δεν έχει τελικά παρά ελάχιστα κοινά στοιχεία
με αυτήν. Τα γραφικά του Amerzone αποτελούνται από δισδιάστατες εικόνες
στις οποίες όμως πολλές φορές υπάρχουν και κινούμενα στοιχεία όπως πουλιά, ζώα
κ.λπ. Η πολύ χαμηλή ανάλυση των γραφικών του παιχνιδιού (640Χ480) δυστυχώς
προκαλεί κάποιο πιξέλιασμα ειδικά στα cutscenes/βιντεάκια του Amerzone.
Παρά αυτό το αρνητικό ενδεχομένως
γεγονός, τα γραφικά του τίτλου θεωρούνται εξαιρετικής ποιότητας και είχαν
εντυπωσιάσει πάρα πολύ κοινό και κριτικούς όταν είχε πρωτοβγεί το παιχνίδι το
έτος 1999. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα γραφικά του Amerzone κέρδισαν το πρώτο βραβείο, Imagina99, για την απαράμιλλη ποιότητά τους στον Ευρωπαϊκό
διαγωνισμό της SIG-GRAPH. Άρα η ανάλυση των 640Χ480 ήταν μάλλον φυσιολογική
για την εποχή που δημιουργήθηκε το Amerzone.
Τα cutscenes του τίτλου είναι
pre-rendered και διαφέρουν από τα in-game γραφικά. Το μόνο πράγμα που ενδέχεται να δυσκολέψει
ορισμένους χρήστες είναι η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται σε ορισμένα
έγγραφα του παιχνιδιού. Το πρόβλημα είναι ότι ο Sokal, θέλοντας να δείξει ότι τα έγγραφα αυτά είναι
χειρόγραφα και όχι τυπωμένα χρησιμοποιεί μια έντονα καλλιγραφική και
δυσανάγνωστη γραμματοσειρά η οποία δυσκολεύει στην πράξη την κατανόηση του
κειμένου.
Ενώ λοιπόν είναι αισθητικά πολύ όμορφη
αυτή η επιλογή του Sokal, πρακτικά κουράζει λίγο τον χρήστη.
Όπως και να ‘χει πρέπει να πω πως όσοι από εσάς έχετε την υπομονή να διαβάσετε
τα έγγραφα αυτά του Valembois θα ανταμειφθείτε με πολύ έντονα συναισθήματα.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το
ημερολόγιο του εξερευνητή Alexander Valembois. Αυτό το
ημερολόγιο είναι από τα πρώτα έγγραφα, αν όχι το πρώτο, που θα βρείτε στο
παιχνίδι και στις πολλές σελίδες του περιέχει όλο ουσιαστικά το σενάριο του
παιχνιδιού. Επίσης γράφει και σημαντικές πληροφορίες για όλα τα φανταστικά είδη
ζώων που θα συναντήσετε στο ταξίδι σας προς την Amerzone. Εγώ όταν διάβασα το ημερολόγιο αυτό, τολμώ να πω
πως δάκρυζα συνεχώς μέχρι το τέλος του, για να μην πω έκλαιγα! Αυτό αν μη τι
άλλο είναι μεγάλη επιτυχία για έναν δημιουργό σαν τον Sokal που στοχεύει
ακριβώς σε αυτή την γέννηση συναισθημάτων.
Επίσης, η ανάγνωση του ημερολογίου
αυτού, θα σας λύσει τα χέρια και σε αρκετούς από τους γρίφους του παιχνιδιού.
Μπορείτε φυσικά να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς να διαβάσετε καθόλου τα έγγραφα
αυτά αλλά η εμπειρία σας θα είναι πολύ πιο στεγνή και επίπεδη από άποψη
συναισθημάτων.
Τα γραφικά του παιχνιδιού προβάλλονται
σε πλήρη οθόνη και αυτό συμβάλλει πολύ σημαντικά στην απόλαυση του gamer. Είναι μία σταθερή και πολύ σωστή επιλογή του Sokal, την οποία εφαρμόζει σε όλα του τα παιχνίδια. Καιρικές
συνθήκες δεν υπάρχουν στο παιχνίδι, αφού η τεχνολογία της εποχής δεν επέτρεπε
κάτι τέτοιο.
Το μοναδικό εντέλει πρόβλημα με τα
γραφικά είναι ότι οι λίγες ομιλίες που υπάρχουν στο παιχνίδι δεν έχουν
υπότιτλους. Αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα για παίκτες οι οποίοι δεν είναι πολύ
καλοί στο να καταλαβαίνουν ομιλίες σε ξένη γλώσσα και αρκετοί άνθρωποι έχουν
τέτοιο πρόβλημα.
Συνολικά τα γραφικά του Amerzone είναι εξαιρετικά από όποια πλευρά και αν το δει
κανείς και καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν ακόμα και εν έτει 2014. Εάν ο Sokal είχε επιλέξει
και μία υψηλότερη ανάλυση οθόνης θα μιλούσαμε για ανεπανάληπτη ομορφιά. Όμως,
αφού βραβεύτηκαν κιόλας είναι αρίστης ποιότητος.
Ήχος
Η μουσική του Amerzone ακούγεται μόνο
κατά την αναπαραγωγή των βίντεο/cutscenes και βέβαια στους τίτλους τέλους. Το
εντυπωσιακό είναι ότι κάθε βίντεο έχει τη δική του μουσική υπόκρουση και
υπάρχουν πολλά βίντεο στο Amerzone. Δεν υπάρχει κανένα μουσικό χαλί για
το κεντρικό μενού και γενικά για τα μενού του παιχνιδιού.
Παρόλα αυτά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα
για τον τίτλο αφού σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν πολλοί και
εντυπωσιακοί ήχοι περιβάλλοντος. Αυτοί οι ήχοι ακούγονται συνεχώς και έτσι ο
παίκτης δεν προσέχει την έλλειψη μουσικής και αισθάνεται ότι το παιχνίδι είναι
πλούσιο σε ηχητική επένδυση.
Την μουσική του Amerzone έχει γράψει ο
εξαιρετικός συνθέτης Dimitri Bodiansky και είναι
πραγματικά πολύ καλή. Ο εν λόγω συνθέτης μάς έχει δώσει τη μουσική του Syberia 1 καθώς
και του Paradise. Ειδικά η μουσική του τελικού βίντεο του
παιχνιδιού είναι εξαιρετική και απογειώνει τον τερματισμό του.
Τα ηχητικά εφέ είναι πολύ πλούσια και
ακούγονται καθαρά. Δεδομένης και της παλαιότητας του τίτλου καταφέρνουν να
εντυπωσιάζουν. Τα εφέ φύσης για παράδειγμα είναι πολύ ζωντανά και βάζουν αμέσως
τον παίκτη στην ατμόσφαιρα που θέλει να δημιουργήσει το παιχνίδι. Κάποιες φορές
ορισμένοι ήχοι δείχνουν να κάνουν λούπα και να επαναλαμβάνονται αλλά αυτό είναι
κάτι που δικαιολογείται για ένα τόσο παλιό game.
Το μόνο ουσιαστικά αρνητικό στοιχείο
στον ήχο είναι οι ομιλίες που υπάρχουν στο παιχνίδι ή καλύτερα οι μονόλογοι των
διαφόρων χαρακτήρων που θα συναντήσετε. Αυτές οι ομιλίες δεν ακούγονται πολύ
καθαρά. Ένας λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι ταυτόχρονα με τις
ομιλίες παρεμβάλλονται και οι ήχοι περιβάλλοντος. Νομίζω όμως ότι όσοι από εσάς
είστε καλοί στο “listening” δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα. Θα
μπορούσαν όμως οι ομιλίες να έχουν εγγραφεί λίγο καλύτερα.
Όμως η ποιότητα των ερμηνειών των
ηθοποιών είναι υψηλή και τα συναισθήματα των ομιλητών αποδίδονται πολύ καλά.
Αυτό εντυπωσιάζει ιδιαίτερα αν σκεφτούμε ότι η πρώτη έκδοση του Amerzone ήταν η Γαλλική. Άρα δεν θα χάσετε πολλά αν παίξετε
το παιχνίδι στην Αγγλική version. Τέλος, ο συγχρονισμός των χειλιών (lip sync) είναι πολύ καλός.
Συνολικά, ο ήχος του Amerzone είναι πολύ ατμοσφαιρικός και αυτά που
εντυπωσιάζουν κυρίως είναι η μουσική και τα εφέ φύσης. Θα σας κρατήσει σίγουρα
κολλημένους στην οθόνη! Ίσως αυτό που του λείπει είναι ένα μουσικό χαλί για τα
μενού του παιχνιδιού. Το μόνο που ενδέχεται να προβληματίσει κάποιους gamers είναι οι ομιλίες
και η ποιότητα εγγραφής τους.
Χειρισμός – Πλοκή – Γρίφοι
Το Amerzone είναι ένα παραδοσιακό point and click adventure και ο χειρισμός του γίνεται σχεδόν εξολοκλήρου με
το ποντίκι. Οι κέρσορες του Amerzone είναι αρκετά όμορφοι και κατανοητοί
για τους περισσότερους gamers. Παρόλα αυτά εάν έχετε δυσκολία στο να
τους καταλάβετε διαβάστε το manual του παιχνιδιού, το οποίο τους εξηγεί
με σαφήνεια. Μπορεί να μην έχουν την ομορφιά και την καλλιτεχνία των κερσόρων
των μετέπειτα παιχνιδιών του Sokal αλλά βοηθούν σε μεγάλο βαθμό το gameplay.
Με το δεξί κλικ αποκτάτε πρόσβαση στο inventory σας ενώ με το
πλήκτρο Esc βγαίνετε στο κεντρικό μενού ώστε να κάνετε save ή load, να αλλάξετε τα options ή να κάνετε απευθείας έξοδο στα Windows. Μιλώντας για το inventory, αξίζει να αναφερθεί ότι οι θέσεις για τα διάφορα
αντικείμενα που συλλέγετε είναι αρκετά περιορισμένες και αυτό κάνει το παιχνίδι
ευκολότερο. Σκεφτείτε άλλα adventure τα οποία είχαν πάρα πολλά αντικείμενα για να
συλλέξεις και θα καταλάβετε τη διαφορά.
Συνδυασμός αντικειμένων δεν μπορεί να
γίνει άρα τα αντικείμενα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά απευθείας στο
περιβάλλον. Αυτό, επίσης καθιστά το παιχνίδι ευκολότερο. Εδώ αξίζει να
σημειωθεί ότι στο μενού inventory δεν δίνονται οι περιγραφές των
αντικειμένων που συλλέγετε σε κείμενο. Αυτό όμως δεν αποτελεί στην ουσία
πρόβλημα και είναι πολύ πιθανό να είναι επιλογή των δημιουργών αντί για λάθος
τους. Τα μενού του Amerzone είναι καλά οργανωμένα αλλά θέλει λίγο
καιρό για να τα συνηθίσετε εντελώς αφού είναι ιδιόρρυθμος ο τρόπος που βγαίνεις
από τα μενού και επιστρέφεις στο παιχνίδι. Απλά εξερευνήστε με το ποντίκι την
οθόνη με προσοχή και θα βρείτε την έξοδο!
Μπορείτε να κάνετε συνολικά οκτώ save στο παιχνίδι τα
οποία γράφουν ημερομηνία και ώρα από το ρολόι του υπολογιστή σας αλλά έχουν και
μία καθαρή και μεγάλη εικόνα από το σημείο που έχετε σώσει και έτσι μπορείτε
εύκολα να καταλάβετε τι θέλετε να κάνετε load κάθε φορά.
Δυστυχώς όμως δεν δίνεται η δυνατότητα να διαγράψετε κάποιο save.
Οι περιορισμένες θέσεις για save δεν αποτελούν
και τόσο έντονο πρόβλημα αφού για την σχετικά μικρή συνολική διάρκεια του
τίτλου, νομίζω ότι επαρκούν. Θα ήταν όμως καλύτερο να μπορεί ο παίκτης να σώσει
όσες φορές επιθυμεί. Εγώ αναγκάστηκα πολλές φορές να σώσω πάνω σε προηγούμενα save γιατί οι θέσεις
είχαν γεμίσει.
Ένα πολύ βασικό πρόβλημα του Amerzone είναι ο εντοπισμός των διαφόρων αντικειμένων. Τα
αντικείμενα που πρέπει να συλλέξετε είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε πολλές φορές
δεν μπορείτε να τα εντοπίσετε με ευκολία. Το πρόβλημα αυτό είναι εντονότερο
στις περιοχές στη ζούγκλα. Χρειάζεται ίσως λίγο μεγαλύτερη παρατηρητικότητα σε
σχέση με άλλα Adventure games για να τα
εντοπίσετε. Επίσης πολλά αντικείμενα από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού
βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης, πολύ χαμηλά.
Δυστυχώς η μάστιγα του pixel hunting που είναι και ένα από τα κυριότερα, αν όχι το
κυριότερο, πρόβλημα των παιχνιδιών του Sokal δεν αφήνει
ανεπηρέαστο ούτε το Amerzone. Σε αυτό το πρόβλημα συμβάλλει και το
γεγονός ότι τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά σκοτεινά παρότι πολλές από
τις τοποθεσίες του παιχνιδιού διαδραματίζονται στην ηλιόλουστη Λατινική
Αμερική.
Γενικά, για να ολοκληρώσετε με επιτυχία
το Amerzone απαιτείται πολύ προσεκτική έρευνα όλων των
περιοχών για περισυλλογή σκόρπιων αντικειμένων. Δεν είναι απαραίτητο να
διαβάσετε πολύ προσεκτικά τα έγγραφα του παιχνιδιού αλλά να είστε βέβαιοι ότι
θα χρειαστεί να τους ρίξετε μια ματιά.
Κατά γενική ομολογία το Amerzone είναι ένα αρκετά εύκολο παιχνίδι και σε λίγες
μέρες ο μέσος adventurer θα το έχει φέρει εις πέρας αν ψάχνει προσεκτικά
κάθε σπιθαμή του περιβάλλοντος. Βασική συμβουλή μου είναι: Αν κολλήσετε για τα
καλά, κοιτάξτε κάτω!
Το Amerzone είναι φανερά επηρεασμένο από τη σειρά Myst αν και σαφώς δεν
είναι τόσο μοναχικό. Υπάρχουν αρκετοί χαρακτήρες στο παιχνίδι ώστε να μην
αισθάνεστε μόνος. Απλά δεν υπάρχουν διάλογοι με αυτούς τους χαρακτήρες αλλά
μονόλογοι. Τα κείμενα αυτών των μονολόγων είναι πολύ καλογραμμένα (από το χέρι
του μάγου Sokal φυσικά)!
Στο παιχνίδι κάνουν για πρώτη φορά την
εμφάνισή τους πανέμορφα και εξωτικά ζώα όλων των ειδών βγαλμένα από την πολύ
πλούσια φαντασία του Sokal. Με αυτά τα ζώα θα πρέπει συχνά να
αλληλεπιδράτε στο παιχνίδι και θα σας βοηθούν αποφασιστικά στην επίλυση γρίφων.
Η μεγαλύτερη δυσκολία του Amerzone είναι οι πολλές δαιδαλώδεις περιοχές που θα
συναντήσετε στο παιχνίδι. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που λίγο ως πολύ υπάρχει σε
όλα τα παιχνίδια του Sokal. Στο Amerzone όμως αυτοί οι
λαβύρινθοι καταντούν κουραστικοί σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά προς το τέλος
του παιχνιδιού.
Το Syberia 1 έχει
σαφέστατες αναφορές στο Amerzone είτε μέσω διαλόγων είτε μέσω εγγράφων
που αναφέρονται ευθέως στην Amerzone. Θυμηθείτε τους γρίφους από το Syberia 1 με τα
αυγά του πουλιού Red Amerzone Cuckoo ή τον πανέμορφο γρίφο με το ποτό του στρατηγού τον
οποίον τον λύνατε με συστατικά φαρμάκου προερχόμενα κατευθείαν από την Amerzone.
Οι γρίφοι του παιχνιδιού είναι ενίοτε δημιουργικοί
και όμορφοι, ουσιαστικά καλύτεροι από αυτούς του Paradise. Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού θα πρέπει να
ψάχνετε ανά τακτά διαστήματα εξονυχιστικά για ένα μπιτόνι βενζίνης και μία
δισκέτα σχεδόν σε κάθε επεισόδιο. Την βενζίνη θα την χρειάζεστε για να
συνεχιστεί το ταξίδι σας με το όχημα. Την δισκέτα για να δώσετε στο Hydrafloat την θέση της
προκαθορισμένης επόμενης διαδρομής και προορισμού.
Μην ξεχνάτε ότι με το ίδιο αυτό όχημα
είχε κάνει την ίδια διαδρομή πριν από πολλά χρόνια ο προαναφερθείς εξερευνητής Valembois. Το Hydrafloat έγινε τελικά το σήμα κατατεθέν ολόκληρου του
παιχνιδιού. Ήταν μια ακόμα έξυπνη ιδέα του Sokal που ενθουσίασε
το κοινό.
Στο Amerzone θα ταξιδέψετε από τον βαρύ συννεφιασμένο ουρανό
της Βόρειας Γαλλίας μέχρι την ηλιόλουστη όσο και μυστηριώδη Amerzone της Λατινικής Αμερικής. Στο παιχνίδι ο παίκτης δεν
μπορεί να πεθάνει και αυτό το αναφέρω μιας και ο τίτλος είναι αρκετά παλιός. Το
παιχνίδι χωρίζεται σε επτά μάλλον μικρά κεφάλαια. Όταν θα μπαίνετε σε κάποιο
νέο κεφάλαιο, το Amerzone θα σας το δηλώνει με ένα πολύ όμορφο
γραφικό και γράμματα.
Η δράση του παιχνιδιού προχωράει αρκετά αργά. Αυτό όμως δεν
είναι πρόβλημα αφού το παιχνίδι καταφέρνει με την ατμόσφαιρά του να
αιχμαλωτίζει τον παίκτη και να τον κρατάει κολλημένο μέχρι το τέλος.
Στα κείμενα του Amerzone και γενικά στο παιχνίδι υπάρχει έντονο
το στοιχείο του ερωτισμού. Αυτό έχει δοθεί πολύ ποιητικά και όμορφα και δίνει
ένα μεγάλο ατού στο παιχνίδι. Θεωρώ ότι το να βάζουν οι δημιουργοί ερωτικά
στοιχεία στα παιχνίδια τους είναι κάτι που και καλό είναι και τους αποφέρει
περισσότερα χρήματα εν τέλει. Δυστυχώς όμως δεν το βλέπουμε συχνά στα videogames.
Έχω την αίσθηση ότι ο Sokal, μέσα από το σενάριο του Amerzone κάνει στην ουσία σκληρή κριτική στον Ευρωπαϊκό
επεκτατισμό και τις αποικιοκρατικές πολιτικές. Νομίζω ότι έχει πολύ δίκιο σε
αυτό που κάνει αφού η αποικιοκρατία που εφάρμοσαν διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες αποδείχτηκε
καταστροφική για τους λαούς στους οποίους επιβλήθηκε. Επίσης οι λαοί που
τελούσαν υπό αποικιοκρατικό καθεστώς έκαναν επαναστάσεις για να αποτινάξουν τον
ζυγό και πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος ως εκ τούτου.
Επίσης ο Sokal
υπονοεί, αν όχι δηλώνει σαφώς, την τάση των Ευρωπαίων να κλέβουνε αντικείμενα
αξίας από πλούσιες πολιτισμικά χώρες και να τα κρατάνε για πάντα στην κατοχή
τους. Για μια ακόμη φορά ο Sokal
αποδεικνύει το πόσο σκεπτόμενος είναι και το πόσο σωστή οπτική των πραγμάτων
έχει. Όσοι από εσάς μιλάτε Γαλλικά θα έχετε την καλή τύχη να απολαύσετε το Amerzone στην αρχική, άρα καλύτερή του έκδοση. Ας μην
ξεχνάμε ότι τα Γαλλικά είναι η μητρική γλώσσα του Benoit Sokal.
Το μόνο ουσιαστικό και αρκετά σοβαρό πρόβλημα του Amerzone που αφορά στο gameplay είναι το bug – dead spot που υπάρχει στο
τέλος του παιχνιδιού. Για να το αποφύγετε, θυμηθείτε να σώσετε με το που
φτάσετε στην τελευταία περιοχή του παιχνιδιού, πριν αρχίσετε να εξερευνάτε και
να λύνετε τους γρίφους. Πάντως αυτό το bug είναι το
μοναδικό σε όλο το παιχνίδι και αυτό είναι κάτι θετικό σε σχέση με άλλα
παιχνίδια που είναι γεμάτα bugs. Θα μπορούσε ασφαλώς να είχε διορθωθεί
με κάποιο patch αλλά μάλλον δεν το εντόπισαν ποτέ οι
άνθρωποι της Microids.
Συμπερασματικά το gameplay του τίτλου είναι πολύ καλό όπως και όλοι οι
υπόλοιποι τομείς του παιχνιδιού. Η ατμόσφαιρα που δημιουργεί το παιχνίδι είναι
πολύ ελκυστική και η αγωνία είναι έντονη μέχρι το τέλος.
Επίλογος
To Amerzone: The Explorer’s Legacy μπορεί να μην είναι
τόσο γνωστό σαν παιχνίδι όσο η εξαιρετικά επιτυχημένη σειρά Syberia αλλά μην σας
ξεγελάει αυτό το γεγονός. Πρόκειται από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς για
ένα εξαιρετικό παιχνίδι, πολύ εθιστικό και γεμάτο καλλιτεχνία και ομορφιά.
Το παιχνίδι έχει κάνει πολλές επανεκδόσεις
χάρη στην Γαλλική εκδότρια εταιρεία, Anuman και οι οποίες είναι σχεδιασμένες να
λειτουργούν σε σύγχρονα συστήματα. Υπάρχουν εκδόσεις συμβατές με Windows 7 και 8, Mac computer (Mac OS X), Android Smartphone, Tablet και iPhone. Μπορείτε να παίξετε το Amerzone κυριολεκτικά σε
όποια πλατφόρμα επιθυμείτε εσείς. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.
Επίσης μπορείτε να το βρείτε τόσο σε
ηλεκτρονική μορφή σε online καταστήματα (όπως gog.com) όσο και σε φυσική μορφή με την όμορφη
θήκη του και το DVD. Απλά προσέξτε να μην μπερδευτείτε και
αγοράσετε κατά λάθος την έκδοση για παλιά Windows.
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι πολλοί από
εσάς θα αναρωτιέστε «Γιατί να ασχοληθώ με ένα τόσο παλιό παιχνίδι; Τι έχω να
κερδίσω;» Η απάντηση είναι ότι έχετε να κερδίσετε πάρα πολλά, πολύ περισσότερα
από αυτά που φαντάζεστε. Είναι πολύ εντυπωσιακό το ότι κανένας τομέας του
παιχνιδιού δεν είναι προβληματικός, αντιθέτως όλοι είναι πάρα πολύ καλοί. Επιπλέον,
τα βραβευμένα γραφικά του Amerzone εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα, λόγω
της πολύ υψηλής ποιότητάς τους.
Το Amerzone είναι πολύ πιο προσεγμένο παιχνίδι από το Paradise του Sokal και δουλεύει
πολύ καλύτερα, σχεδόν τέλεια. Επίσης είναι πολύ πιο βαθύ παιχνίδι από το πως
φαίνεται αρχικά. Θα το καταλάβετε αυτό αν κάνετε κάποιες δεύτερες σκέψεις πάνω
στα κείμενα και το υπέροχο σενάριό του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Benoit Sokal ως δημιουργός έχει μια μοναδική ικανότητα: Την
ικανότητα σε κάθε παιχνίδι του να δημιουργεί μοναδικούς κόσμους γεμάτους
πλούσια φαντασία, πρωτοτυπία και ομορφιά. Ο Benoit Sokal είναι κατά βάθος ένας ρομαντικός ποιητής και αυτό
φαίνεται πολύ σε κάθε δουλειά του. Ίσως αυτό ακριβώς είναι που λείπει από την
πολύ στεγνή και σκληρή εποχή που ζούμε…
Αν σας αρέσουν τα υπόλοιπα παιχνίδια
του Sokal τότε παίξτε πάση
θυσία το Amerzone. Είναι σίγουρο ότι θα σας ενθουσιάσει.
Αν σας συναρπάζει η ιδέα ενός μαγευτικού ταξιδιού στην Λατινική Αμερική γεμάτου
από πανέμορφες εικόνες τότε μην καθυστερείτε. Αγοράστε το και νιώστε την μαγεία
του Sokal και της Microids!
Θετικά
·
Πρωτότυπο και ποιητικό σενάριο
·
Δημιουργικοί και όμορφοι γρίφοι
·
Πανέμορφα, βραβευμένα γραφικά
·
Πολύ καλός ήχος και μουσική
·
Απλός και ξεκούραστος χειρισμός
·
Άριστα οργανωμένα μενού
Αρνητικά
·
Έλλειψη υποτιτλισμού
·
Στοιχειώδες manual
·
Pixel
Hunting
·
Bug/dead spot στο
τέλος του παιχνιδιού
No comments:
Post a Comment